تتو پزشکی از زمانی که تتو پزشکی در دنیا مرسوم شده،بسیاری توانسته اند احساس ناخوشایندی که نسبت به جای زخم و نازیبایی روی پوست خود دارند را تغییر دهند.

همه چیز درباره تتو پزشکی

تتو پزشکی و راهکار طلایی رفع جای بخیه با انجام تاتو پزشکی

از زمانی که تتو پزشکی در دنیا مرسوم شده است. بسیاری از افراد توانسته اند احساس ناخوشایندی که نسبت به جای زخم و نازیبایی های روی پوست خود دارند را تغییر دهند. همچنین توانسته اند به روند طبیعی زندگی باز گردنند. با توجه به مشکل بیمار و همچنین نوع رنگ دانه هایی که انتخاب خواهند شد. می توان پوششی مناسب و عالی برای جای زخم ایجاد کرد.

تتو پزشکی چیست؟

تاتوی پزشکی یا میکرو پیگمانتاسیون فرایندی است که طی آن جای زخم ها و بخیه های جراحی، شکستگی ها و سوختگی های شدید و همچنین بیماری های ویتیلیگوی را ترمیم و یا از بین می برند. در این روش پزشکان با استفاده از ابزارها و سوزن های مخصوص رنگ دانه را به زیر پوستی که دچار آسیب شده است تزریق می کنند. تا جای زخم کم تر دیده شود و پوست حالت طبیعی خود را به دست بیاورد.

موارد استفاده از تتو پزشکی

از تاتو پزشکی در بهبود بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می شود. اما به طور کلی استفاده از این روش به شش دسته تقسیم می شود.

۱: ترمیم عوارض تومورها. برطرف کردن جای جراحی های مختلف از جمله جراحی سینه.

۲: برای ترمیم جای زخم های ناشی از تصادفات.

۳: برای ترمیم پوست در بیماری پیسی. آلوپسی. پررنگی و کمرنگی مزمن پوستی.

۴: در درمان بیماری های مادرزادی مانند پررنگی های غیر قابل درمان یا ماه گرفتگی. شکاف کام یا لب شکری.

۵: در درمان کم پشتی مو. کاشت مو. ترمیم جای زخم در محل رویش مو.

۶: استفاده برای تقویت رنگی مانند لب هایی با خط لب محدود و نامرئی. مژه ها و ابرو های کم حجم.

نکته: استفاده از این روش برای درمان بیماری های ذکر شده به عنوان آخرین راه درمان است که نیاز به نظر پزشک متخصص در این رابطه دارد.

ماندگاری تتو پزشکی

ماندگاری تاتو پزشکی تا حد زیادی به نوع پوست افراد بستگی دارد. هر چقدر که پوست خشک تر باشد میزان ماندگاری تاتو هم بیشتر خواهد بود. به هر حال هر سال از میزان رنگ تاتو کم تر خواهد شد و بعد از گذشت مدتی ممکن است نیاز به ترمیم دوباره آن باشد. برای نمونه تاتوی مو یا اسکالپ مو تقریبا یک تا سه سال دوام خواهد داشت.

نکته: استفاده از رنگ های بی کیفیت مانند جوهر هندی باعث می شود رنگ تزریق شده به زیر پوست حرکت کند و به نقطه ای دیگر در زیر پوست برسد که در اصطلاح به آن مهاجرت رنگ گفته می شود. رنگ های اکسید آهن کمترین میزان آلرژی را در بدن افراد ایجاد می کند ولی با این حال ریسک حرکت رنگ در آن ها زیاد است. به همین سبب استفاده از آن توصیه نمی شود.

آیا تتو پزشکی برای پوشاندن انواع زخم کاربرد دارد؟

استفاده از این روش هرگز نمی تواند تغییرات شدیدی که دربافت پوست ایجاد شده است را بپوشاند. اگر ناحیه زخم یا سوختگی و یا بخیه بزرگ تر شده باشد فرایند ترمیم و اصلاح سازی موثر واقع نخواهد شد. برای کسب نتیجه بهتر لازم است. ابتدا ناحیه ای از بدن که دچار مشکل شده است را به یک پزشک متخصص پلاستیک نشان داده شود.

تا او تشخیص دهد که مشکل ایجاد شده با این نوع تاتو رفع خواهد شد یا نه. در غیر این صورت ابتدا باید بافت پوست اصلاح شود. سپس اقدام به انجام تاتو بر روی آن کرد.

توقعات واقع بینانه در خالکوبی پزشکی

به طور قطع باید گفت هیچ عمل تاتو پزشکی در دنیا وجود ندارد که بافت و ظاهر پوست آسیب دیده را به دوران قبل از آسیب دیدگی باز گرداند. این فرایند نمی تواند جای زخم یا ناهنجاری روی پوست را از بین ببرد. فقط خطای دید ایجاد می کند و با استفاده از رنگ ها جای زخم و ناهنجاری را بدونه نقص نشان خواهد داد.

نعداد جلسات نتیجه از خالکوبی پزشکی چند جلسه است؟

این مدل تاتو یک استتار و یک پوشش است نه یک درمان دائمی و همیشگی. این کار بر روی قسمتی از پوست آسیب دیده و ناهنجار انجام خواهد گرفت و نتیجه آن هم قابل پیش بینی نخواهد بود. ممکن است یک قسمت از پوست آسیب دیده رنگ دانه را جذب یا رد کند. پوست بعد از انجام تاتو تیره و سپس قرمز خواهد شد.

معمولا چندین هفته طول خواهد کشید تا رنگ به طور کامل خود را نشان دهد. برای دیدن نتیجه باید صبر و حوصله به کار برد. تا دریافت که آیا نیاز به ترمیم در جلسات بعدی هست یا خیر. در برخی موارد برای ترمیم تاتو به دو تا چهار جلسه مراجعه به پزشک متخصص نیاز است.

چگونه می توان از تتو پزشکی بهترین استفاده را کرد؟

زیبایی و بخصوص ترمیم جای زخم ها حتی در تاتو پزشکی هم تاثیر زیادی بر میزان اعتماد به نفس افراد دارد. به طوری که استتار بافت آسیب دیده پوست بر کیفیت زندگی اجتماعی افراد نتیجه فوق العاده ای خواهد داشت.

انجام این روش بر روی پوست های آسیب دیده باعث می شود تا افرادی که از این نوع مشکلات رنج می برند دیگر خود را از بابت آن سرزنش نکنند. و با روحیه ای بهتر در انظار عموم حاضر شوند و دیگر نیازی به پنهان کردن جای زخم خود نداشته باشند.

چگونه جای زخم را با تتو پزشکی بپوشانیم؟

قبل از انجام فرایند تاتو پزشکی باید جای زخم به طور کامل بهبود پیدا کند. سپس باید نوع و مدل تاتو را انتخاب کرد. دو روش برای پوشاندن جای زخم وجود دارد. اولین روش تزریق رنگ دانه است که موضع را میپوشاند. این روش هیچ زیبایی خاصی ندارد فقط جای زخم کمرنگ یا محو خواهد شد. دومین روش تاتو کردن یک طرحی زیبا متناسب با شکل و نوع زخم است. این روش علاوه بر پوشاندن زخم زیبایی خاصی هم به آن خواهد بخشید.

برای انجام کلیه امور مربوط به این مدل تاتو و همسان سازی پوست و ترمیم آن می توانید به مرکز تخصصی دکتر تاتو ایران مراجعه کنید. جهت گرفتن مشاوره و کسب اطلاع درباره نحوه انجام این نوع تاتو و همچنین رزرو وقت به وسیله شماره های درج شده با این مرکز در تماس باشید.