سبک لاین ورک تتو ،سبک های تاتو شامل سبک آمریکایی سنتی،سبک آمریکایی مدرن، سبک سیاه و سفید،سبک آبرنگی، سبک رئالیسم،سبک لاین ورک تتو و... می باشند

سبک لاین ورک در تتو

سبک لاین ورک تتو و خالق سبک لاین ورک تتو – دکتر تاتو ایران

سبک لاین ورک در تتو، سبک های تاتو شامل سبک آمریکایی سنتی، سبک آمریکایی مدرن، سبک مصور، سبک سیاه و سفید، سبک ابرنگی، سبک رئالیسم، سبک ایروزمی و سبک لاین ورک و… می باشند. برخی سبک ها قدمت چند صد ساله و برخی نوین و جدید می باشند.

این سبک همانگونه که از نامش پیداست، توسط خطوط طراحی می‌شود و با بهره گیری از خطوط ساده و پیچیده اجرا می‌شود. این سبک نوظهور می باشد و در سال‌های اخیر افراد زیادی را جذب خود کرده است.

زیبایی و جذابیت یکی از دغدغه های انسان در طول تاریخ محسوب می‌شود. بهره گیری از انواع لباس ها، مدل موهای متنوع، لوازم آرایشی گوناگون و طرح های تاتو، اهمیت این مسئله را نشان می‌دهد. امروزه تاتو را به عنوان یک هنر می شناسند و طرح های آن را در سبک های مختلف دسته بندی کرده اند.

سبک لاین ورک چیست؟

طرح های تاتو و خالکوبی از هزاران سال پیش در میان مردم اجرا شده اند. سبک لاین ورک، سبکی نوین و نوظهور در عرصه ی تاتو است که از کشور آلمان به سراسر جهان منتشر شده است. دنیای مد و فشن همواره در حال تغییر است و دنیای تاتو نیز از این قاعده مستثنی نیست. طرح های نو، ایده های زیبا و خیره کننده و سبک های خلاقانه، دنیای تاتو را بیش از پیش جذاب کرده اند.

این سبک در ایران کمتر شناخته شده است،اما در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. طرح های این سبک با استفاده از خط های مشکی به صورت کاملا ساده اجرا می‌شوند. طرح های ساده اما پیچیده و سختی که اجرای آنها به مهارت های خاصی نیاز دارد.

خالق این سبک “م گانجی” است. اشکال ساده مانند شکل های هندسی ساده، طرح های سه بعدی، طرح های پرتره، طرح های مینیمال، طرح های فانتزی و طرح های مصور توسط این سبک طراحی می‌شوند. با این تفاوت که رنگ در این سبک معنی ندارد و فقط از رنگ مشکی استفاده می‌شود.

خالق سبک لاین ورک تتو

به نظر می رسد “م گانجی” که فردی آلمانی است، خالق سبک لاین ورک باشد. گانجی در مصاحبه با روزنامه ی معتبر واشنگتن پست، درمورد شروع حرفه ی خالکوبی خود سخن گفته است. او ساکن آلمان می باشد و از کودکی به همراه مادرش زندگی می‌کند. به گفته ی خودش، همیشه به هنر تاتو و خالکوبی علاقمند بوده است و مباحث مربوط به تاتو را دنبال کرده است.

اما در این زمینه فعالیت نکرده است. دوستان وی در تولد ۳۱ سالگی م گانجی، یک دستگاه گان اجرای تاتو به او هدیه می دهند و این دستگاه سبب ورود وی به عرصه ی هنر تاتو می شود. مدتی پس از شروع کار تاتو، به دلیل استعداد و علاقه ی فراوان، فعالیت خود را گسترش داده است. با تلاش های فراوان بالاخره سبک خاص خودش را به جهانیان معرفی کرده است.

سبکی در ظاهر ساده و سهل که طراحی و اجرای آن نیازمند مهارت و تجربه می باشد. “م گانجی” از هنرمندان سرشناس حوزه ی تاتو می باشد که هزینه ی طرح های وی در قبال هنر ارائه شده، ناچیز محسوب می‌شود.

ماهیت طرح های سبک Line Work tattoo

طراحی سبک لاین ورک تتو علارغم سادگی ظاهری از حساسیت بالایی برخوردار است. کوچکترین اشتباه و لرزش دستها یا دستگاه طراحی، طرح موردنظر را معیوب می کند. طرح های این سبک ساده می باشند و در آنها فقط از رنگ مشکی بهره می‌گیرند. رنگ و سایه در این سبک جایگاهی ندارد و ظاهر طرح اجرا شده مانند نقاشی با مداد می باشد.

این سبک نوین با طرح های ساده و مینیمال شناخته می‌شود. طرح های سبک مذکور، تلفیقی از سبک مصور، سبک مینیمال، سبک طرح اولیه و سبک هندسی می باشد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

• طرح اولیه ی سبک مصور به سبک لاین شباهت دارد. در این سبک، تکنیک ها و ترفندهای هنری جایگاه ویژه ای دارند. طرح های فانتزی با خطوط مشکی و ساختاری ساده که در نهایت رنگ آمیزی می‌شوند.

• طرح های هندسی از دیرباز، اجرا شده اند. اما از محبوبیت چندانی برخوردار نبودند. سبک هندسی اغلب به صورت مشکی و سفید اجرا می‌شود. سادگی، خطوط مشکی، نظم، دقت و ظاهر ساده ی این طرح مشابه طرح لاین میباشد.

• سبک طرح اولیه که با نام اسیکس معروف است، به طرح نوین مورد مذکور شباهت بسیاری دارد. طرح اولیه را ابتدا روی کاغذ رسم می‌کنند، سپس روی بدن فرد خالکوبی می‌کنند. در این سبک، مناظر پیچیده ی طبیعی و صنعتی یا ایده های فانتزی را به شکل اولیه اجرا می‌کنند. طرح های سبک اسیکس در دنیای پرهیاهو و شلوغ امروزی، بسیار جالب توجه هستند.

طرفداران سبک خالکوبی لاین ورک

خانم سارا فابل مدل مشهور فنلاندی، در زمینه مدلینگ عرصه ی تاتو فعالیت می‌کند. وی در سال ۱۹۸۹ میلادی در شهر هلیسکی فنلاند متولد شده است. هم اکنون در شهر لس آنجلس آمریکا ساکن می باشد. مدل های عرصه ی تاتو بر روی اغلب اعضای بدن دارای طرح های متنوع تاتو می باشند. سارا فابل دارای مدرک طراحی و عکاسی می باشد.

علاقه به حوزه ی مدلینگ و تاتو، سبب شروع فعالیت وی در این عرصه شده است. وی با تاتو آرتیست های مطرح دنیا همکاری نموده است و طرح های حرفه ای بر روی بدن خود دارد. سبک مورد علاقه ی سارا فابل، لاین می باشد و انواع طرح های لاین روی بدن وی حک شده است.

طرح های سبک Line Work

سبک لاین ورک مینیمال و ساده می باشد. علارغم رقابت تنگاتنگ برندهای پر زرق و برق در حوزه ی مد و فشن، طرح های ساده و مینیمال، بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. در حوزه ی لباس، حوزه ی گریم و آرایش، حوزه ی مدل مو و حوزه ی استایل، سادگی و رهایی اصل مهمی محسوب می‌شود.

اکسسوری های ساده، مدل مو های ساده و ابتدایی، صورت های نچرال و ابروهای دخترانه از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند. حوزه ی تاتو از این قاعده مستثنی نیست و طرح های ساده و بدون رنگ، از محبوبیت فراوان برخوردار هستند. سبک ذکر شده تلفیقی از طرح های ابتدایی و خلاقانه می باشد. طرح های این سبک شامل موارد زیر می باشند.

• طرح های برگرفته از طبیعت مانند منظومه ی شمسی، گردش سیارات، درختان و گل ها

• طرح های هندسی مانند مکعب، لوزی، دایره های تو در تو، اجسام کروی و…

• طرح های فانتزی مانند ترکیب چهره، ترکیب اشکال هندسی و طبیعی، اندام انسان و…

• سمبل ها و نمادهای گوناگون مانند صلیب، سیم خاردار، ترازوی عدالت، قفس پرنده و…

به منظور مشاهده و بررسی انواع طرح ها و سبک های تاتو می توان به سایت کلینیک دکتر تاتو ایران مراجعه نمود.