تتو بر روی بخیه یکی از موارد برای افرادی است که به هر دلیل بر روی بدنشان جای بخیه وجود دارد.انجام تاتو بر روی بخیه تکنیک زیبایی روی بدن را نوعی هنر میدانند.

تتو بر روی بخیه

تتو بر روی بخیه و انجام تاتو بر روی بخیه با مدل های جدید

تتو روی بخیه یکی از موارد بسیار کاربردی برای افرادی است که به هر دلیلی بر روی بدنشان جای بخیه وجود دارد. همان طور که می دانید تاتو بر روی بخیه و انجام تکنیک های زیبایی بر روی بدن را نوعی هنر می دانند. این هنر بخش های متنوعی را شامل می شود. تاتو هم جزء جدانشدنی از متد های زیبایی در این هنر است. اغلب افراد تاتو را برای زیبایی یا پوشاندن عیوب بدن و صورت خود به کار می گیرند.

در چه مواردی تتو بر روی بخیه می تواند موثر باشد؟

تاتو روی بخیه زمانی موثر است که بر اثر حادثه یا انجام اعمال جراحی قسمتی از بدن فرد بخیه شده باشد در این صورت برای پوشاندن جای بخیه ها می تواند از تاتو بر روی بخیه استفاده کند. این کار سبب خواهد شد تا فرد احساس بهتری نسبت به بدن خود پیدا کند زیرا در بسیاری موارد این بخیه ها در نقاطی از بدن می باشند که قابل مخفی کردن نیستند و نمی توان آن ها را پوشاند. مانند بخیه هایی که بر روی صورت یا مچ دست زده می شوند.

متداول ترین نوع خالکوبی بر روی بخیه کدام است

یکی از آسان ترین و بی درد سر ترین نوع تاتو بر روی بخیه تاتو کردن به رنگ پوست است. در این نوع تاتو روی بخیه ها را با رنگ دانه های شبیه پوست کاملا می پوشانند. هم رنگ کردن جای بخیه ها با رنگ پوست یک تکنیک کاربردی است. موفقیت در این تکنیک بستگی به تناسب رنگ تاتو با رنگ پوست فرد دارد.

تنها مسئله ای که در این میان وجود دارد این است که تاتو آرتیست باید رنگ تاتو را تا حد زیادی هم رنگ پوست در بیاورد در این صورت نتیجه کار بسیار شکیل خواهد بود.

نکته: امروزه با وجود طرح های زیبایی که برای تاتو کردن بر روی بدن وجود دارد دیگر کسی به دنبال تاتو کردن به رنگ پوست نیست. بلکه اکثریت افراد ترجیح می دهند برای پوشاندن جای بخیه از طرح های متنوعی که وجود دارد استفاده کنند.

یک طرح مناسب برای تتو روی بخیه

همان طور که قبلا ذکر شد امروزه کمتر کسی وجود دارد که به دنبال تاتو کردن به رنگ پوست برای پوشاندن جای بخیه های خود باشد. در عوض افراد می خواهند این نقصی که در بدن آن ها وجود دارد را برجسته و زیبا جلوه بدهند و یک طرح متناسب با آن نقص را انتخاب کننند. مهم ترین مسئله ای که در این رابطه وجود دارد هنر دست تاتو آرتیست است.

زیرا این تاتو کار است که باید طرحی مطابق با اندازه و نوع بخیه انتخاب کند. و آن را بر روی بدن فرد اجرا کند. طرح انتخابی نباید کوچک تر از جای بخیه ها باشد چون در این صورت زمینه کار را زیباتر جلوه خواهد داد.

خصوصیات بارز تتو بر روی بخیه چیست

رنگ طرحی که برای خالکوبی بر روی بخیه انتخاب می شود باید هم رنگ بخیه باشد.

طرح باید به گونه ای باشد که جای بخیه ها را به طور کامل بپوشاند و کمترین قرمزی یا برجستگی بخیه در لابه لای تاتو دیده نشود.
هیچ گاه نباید از یک طرح کوچک و یا بدونه رنگ برای پوشاندن جای بخیه استفاده کرد. زیرا این کار نه تنها به استتار بخیه ها کمکی نمی کند بلکه آن ها را برجسته تر نشان خواهد داد.

از طرح هایی استفاده شود که دارای مفهوم و معنی زیبایی باشند.

نقش تتو آرتیست بر روی بخیه

در تکنیک تاتو بر روی بخیه تاتو آرتیست باید همه هنر و توان خود را به کار ببندد تا جای بخیه ها را تاتو بزند. او باید سعی کند تا به جای دیدن نقص، زیبایی های کار خود را به معرض نمایش بگذارد. برای این کار باید تاتو کار خلاقیت به خرج دهد و از ذهن و استعداد خود برای انجام این کار استفاده کند زیرا نتیجه کار تا حد زیادی به استعداد و هوش او بستگی دارد.

نکات مهم برای انجام تتو بر روی بخیه

مهم ترین و اساسی ترین مورد برای انجام این مدل تاتو بهبودی کامل جای بخیه ها است. به هیچ عنوان زخم بخیه ها نباید قرمز رنگ باشد. زیرا رنگ قرمز نشانه ملتهب بودن بخیه ها است و بیانگر این مطلب است که زخم بخیه ها هنوز به مرحله بهبودی کامل نرسیده است.

برای به دست آوردن نتیجه ای مطلوب باید مدت ۹ تا ۱۲ ماه از زمان اسکار گذشته باشد زیرا در این مدت رنگ بخیه ها کاملا ثابت شده است و عمل ترمیم پوست هم به بالاترین سطح خود رسیده است. این نوع تاتو مناسب جای بخیه هایی است که پوست درآن قسمت فرو رفته و یا بر جسته نباشد در غیر این صورت ناهمواری های پوست بیشتر خود را نشان خواهند داد.

نکته بعدی که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که نباید لبه زخم بخیه ها تیره باشد. تیرگی لبه های کناری بخیه ها باعث می شود تا تاتوای تیره به دست بیاید.

ماندگاری این نوع تاتو به صورت دائمی است. البته ثابت ماندن و ماندگاری آن به نوع پوست و همچنین نوع رنگ به کار رفته بستگی دارد. در برخی افراد ممکن است بعد از گذشت چند سال تاتو نیاز به ترمیم مجدد داشته باشد.

قبل از انجام تتو بر روی بخیه چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

اولین اقدام برای تاتو بر روی بخیه این است . ابتدا محلی را که تصمیم گرفته اید بر روی آن کار تاتو را انجام دهید به یک تاتو آرتیست حرفه ای نشان بدهید زیرا تاتو کاران با تجربه به راحتی می توانند تشخیص دهند که محل بخیه ها آمادگی تاتو را دارد یا نه. دومین اقدام مهم قبل از انجام تاتو این است که اگر دارای پوستی حساس هستید حتما این مسئله را با تاتو کار خود در میان بگذارید تا او با انجام یک تاتوی آزمایشی میزان حساسیت پوست شما را بسنجد.

اگر قصد انجام این نوع تاتو را دارید. حتما به مراکز و کلینیک های معتبر مراجعه کنید تا در نهایت به یک نتیجه مطلوب برسید. آکادمی و کلینیک دکتر تاتو ایران یکی از معتبر ترین مراکز تاتو بر روی پوست های بخیه دار و یا آسیب دیده است که می توانند به زیباترین شکل ممکن نواقص پوستی شما از جمله جای بخیه را به زیباترین شکل ممکن بپوشانند و ظاهری زیبا و مطلوب به آن بدهند.