تاثیر کرونا بر رونق کار تتو کرونا نه تنها بر رونق کار تتو بلکه بر همه مشاغل دنیا تاثیر منفی گذاشت.با شیوع آرایشگاه ها جز مکانی بود که فعالیت در آن بحالت تعلیق درآمد .

تاثیر کرونا بر رونق کار تتو

تاثیر کرونا بر رونق کار تتو – دکتر تاتو ایران

کرونا نه تنها بر رونق کار تتو بلکه بر همه فعالیت ها و مشاغل در سراسر دنیا تاثیر منفی گذاشته است. با شیوع این بیماری و آگاهی از چگونگی سرایت آن آرایشگاه ها و مکان هایی که کار تاتو را انجام می دادند جزء اولین مکان هایی بودند که انجام فعالیت در آن ها به حالت تعلیق در آمد.

دلایل تاثیر کرونا بر رونق کار خالکوبی

بیشترین رونق کار خالکوبی در آرایشگاه های مردانه و زنانه و مراکز کلینیک ها است. این دسته از اماکن در لیست مکان های پر خطر برای انتقال این بیماری قرار دارند . اگر از روش ها و تکنیک ها و فرایند انجام تاتو آگاه باشید قطعا درک دلایل تاثیر این ویروس بر کسب و کار انجام تاتو را به خوبی درک خواهید کرد.

انجام این فرایند با وارد کردن سوزن به صورت مداوم در پوست آغاز خواهد شد که اغلب با خونریزی و خارج شدن خونابه همراه می باشد. این عمل به علت شکستن سد دفاعی پوست، مقاومت بدن را در برابر بیماری ها تا حد زیادی پایین خواهد آورد.

تجهیزات مورد نیاز تتو

اگر وسایل انجام تاتو و محیطی که در آن این پروسه انجام میشود به صورت بنیادی و اساسی ضد عفونی نشوند امکان ابتلا و سرایت کووید ۱۹ تا حد زیادی بالا خواهد رفت. مهمترین توصیه دانشمندان و پزشکان برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری ایجاد فاصله بین افراد و همچنین استفاده از ماسک می باشد.

در صورتی که افراد به سالن های زیبایی و یا مراکز خالکوبی برای انجام این کار مراجعه کنند یقینا برای آن ها رعایت پروتکل های بهداشتی و عمل به این توصیه های حیاتی منتفی خواهد شد زیرا در مدت زمان انجام خالکوبی طرح بر روی پوست بدن، تاتو آرتیست در نزدیکترین فاصله ممکن با مشتری خود قرار دارد.

تمامی موارد ذکر شده سبب شده است که در زمان شیوع بیماری این مراکز تعطیل شوند و در نتیجه کار رونق خالکوبی متوقف خواهد شد.

برای رونق کار تتو در زمان کرونا چه نکاتی باید رعایت شود

برای تاثیر کرونا بر رونق کار تتو باید صاحبان آرایشگاه ها و مراکزی که فرایند تاتو در آن انجام خواهد گرفت نکات کلیدی و مهمی را رعایت کنند تا با مشکل تعطیلی و پلمپ محل کار خود مواجه نشوند و ناخواسته موجب ابتلای خود و سایر افراد دیگر به این ویروس منحوس نشوند. این اقدامات شامل موارد زیر میباشند:

۱: به صورت اینترنتی رزرو نوبت را انجام دهند.

۲: افرادی را پذیرش کنند که از سلامت آنها اطمینان کامل داشته باشند.

۳: تمام پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده توسط اتحادیه های مربوطه را رعایت کنند.

۵: از ورود افراد بدون ماسک به محل مورد نظر جلوگیری کنند.

۶: به محض وارد شدن مشتری در اسرع وقت کار ضدعفونی را انجام دهند.

۷: از پذیرش همزمان چندین نفر خودداری کنند.

۸: از یک دستگاه تهویه مناسب برای محل کار خود استفاده کنند.

۹: تمام وسایل و ابزار کار را قبل و بعد از انجام تاتو گندزدایی و ضدعفونی کنند.

۱۰: بعد از خروج افراد فورا تمام وسایلی که مشتری با آن در تماس بوده است را تمیز و ضدعفونی کنند.

۱۱: در صورت بروز کوچک ترین علائم حتی اگر سرماخوردگی باشد از آمدن به محل کار خود داری کنند.

۱۲: برای ضدعفونی کردن وسایل مورد استفاده حتما از الکل با درصد مناسب استفاده کنند.

ابتلا به ویروس کووید ۱۹ از پوست سالم امکان پذیر نخواهد بود. به همین جهت بهترین کار برای در امان ماندن از این بیماری وحشتناک این است که در حد ممکن پوست خود را سالم نگه داریم و از خراشیدن و زخمی کردن آن برای انجام فرایند تاتو زدن خودداری کنیم.

درست یا نادرست بودن رونق کار خالکوبی در زمان شیوع کرونا

رونق کار خالکوبی توسط مشتریان و متقاضیان انجام این عمل ورت خواهد گرفت زیرا افراد با رفتن به مراکز و آرایشگاه ها و با نادیده گرفتن شرایط وخیمی که به دلیل وجود این بیماری حاکم شده است همچنان باعث کسب درآمد بالای تاتو کارهای غیر حرفه ای خواهند شد. به این دلیل غیر حرفه ای می باشند زیرا اغلب کلینیک های پزشکی در این دوران فعالیت خود را در زمینه انجام تاتو به حالت تعلیق درآورده اند و خود را در برابر سلامت جامعه مسئول می دانند.

اما در این میان افراد غیر مسئولی هم وجود دارند که به فکر درآمد بیشتر و سوء استفاده از وضعیت موجود می باشند و به تقاضای افراد برای انجام کار حک کردن طرح بر روی پوست بدن خود جواب مثبت خواهند داد. مسئله جالب این است که این افراد خود مشتری را مسئول عواقب کار خود می دانند و در صورت مبتلا شدن یکی از مشتریان به بیماری از زیر بار مسئولیت شانه خالی خواهند کرد.

رونق کار تتو و درآمد بالا یا گرفتار شدن در چنگال کرونا

رونق کار خالکوبی در زمان کرونا یک اشتباه بزرگ کاری است که یک تاتو آرتیست می تواند به آن فکر کند. هر چند در این شرایط کسب درآمد بالا از این راه و به صورت زیر زمینی کار آسان و راحتی است اما اگر این افراد در نزدیکی خود کسی را داشته باشند که یک بار به این بیماری مبتلا شده باشد در این صورت سلامت خود و اطرافیانش را فدای درآمد نخواهد کرد و هرگز به انجام این کار فکر نخواهد کرد.

ابتلا شدن به این بیماری یعنی گرفتار شدن دردام درد و ناراحتی و حتی مرگ. به طور یقین هیچ چیزی ارزش سلامتی و زندگی افراد را نخواهد داشت‌ .

کلینیک فوق تخصصی دکتر تاتو ایران یکی از چندین مرکز انجام تاتو در کشور می باشد که از وزارت بهداشت مجوز انجام این کار را در ایام کرونا اخذ کرده است.

زیرا در بازدید های میدانی که به صورت مستمر از این کلینیک به عمل می آید مشخص شده است افرادی که در این مکان مشغول به کار می باشند به طور صد در صد پروتکل های بهداشتی را رعایت خواهند کرد. مشتریان عزیزی که در این ایام بیماری نتوانسته اند مرکز معتبری برای انجام تاتوی خود پیدا کنند می توانند با مراجعه به این کلینیک با خیالی آسوده و راحت کار خالکوبی خود را انجام دهند.