خدمات تاتو بدن و قیمت تتو بدن در تهران زیر نظر پزشک

تاتو بدن به روش ها و سبک های مختلف قابل اجرا میباشد تاتو بدن در قسمت های مختلف بدن و در رنگ های مختلف با ماندگاری بالا برای علاقه مندان قابل اجرا مباشد

تاتو بدن چیست؟

تاتو بدن شامل نقاشی ها، متون یا اشکالی هستند که با تزریق جوهر یا رنگدانه های دیگر در زیر پوست بطور دائمی روی پوست کشیده میشوند و ماداملعمر هستند و حتی تاتو بدن روی پوست چرب ممکن است مقداری کمرنگ شود.

اگرچه بطور سنتی تاتو بدن بصورت دستی و با استفاده از سوزن و تزریق انجام میشد، رایج ترین روش امروزه استفاده از دستگاه های ویژه ای است که به سرعت و کارآمدتر شدن تتو کمک میکنند و باعث میشوند طرحتان خیلی نزدیکتر به طرح اصلی و یا ایده ذهنیتان شود.

قدمت فرهنگ تتو به60000 سال پیش بازمی‌گردد و تمدن‌های بسیاری از آن زمان از تاتو بدن استفاده کرده‌اند، مانند مصریان یا یونان و روم باستان.تتو درحال حاضر به عنوان شکلی از هنر در نظر گرفته میشود، اما درطول تاریخ معانی متفاوتی داشته است، چه مذهبی، چه سلسله مراتبی یا صرفاً بهعنوان زینت بدن.

خدمات تاتو بدن

مردم بدلایل مختلف و با تنوع بسیار زیاد تاتو را انجام میدهند. موضوعی مخصوص افرادی خاص یا جنسیت، سن و رسم و رسومی خاص نیست و همه میتوانند انجام دهند.

تاتو در اصل فرایندی است که یک نمونه رنگ مخصوص را بوسیله دستگاهی به لایه زیرین پوست میزنند و با توجه به درخواست مشتری و میزان هنرمندی فرد تتو کار، نقش هایی را می زنند که روی پوست ماندگار است. خدمات تتو روی بدن انواع مختلفی دارد که با آن آشنا میشوید.

در قدیم رنگ تتو فقط سبز رنگ بود ولی امروزه با پیشرفت این هنر، طرح های مختلف با رنگ های متنوع و مشکی و… انجام میشود.

تاتوکاران بسیار هنرمند هستند و طرح های بسیار جذاب و متنوع را کار میکنند. به عبارت دیگر با گسترش خدمات حرفه ای تاتو بدن و تقاضای زیاد مردم نسبت به‌قبل، کیفیت کار، زیبایی، دقت و مهارت کارکنان این زمینه نیز افزایش یافته و کارهای جذابی ارائه میدهند.

مراحل کشیدن تاتو

مراحل کشیدن تاتو، چه برای آرایش دائمی و چه کشیدن نقاشی خاص روی بدن، با استفاده از کرم بی‌حس‌کننده برای جلوگیری‌از درد شروع می‌شود، سپس فرآیند کشیدن با تزریق جوهر برای آرایش تاتو به پوست آغاز می‌شود.

پس‌از استریل کردن دستگاهی که سوزن یکبار مصرف روی آن نصب شده است جوهر از پر میشود رنگ جوهر استفاده شده با توجه به نقشه مورد نیاز متفاوت است. درموارد آرایش دائمی، رنگ ها از سایه های پذیرفته شده آرایش الهام گرفته شده اند تا چشم ها و لب ها را مشخص کنند.  درحالی که جوانان نقاشی هایی را انتخاب میکنند که نشان دهنده قدرت هستند، مانند کشیدن یک شیر یا ببر و سه قلو.

قیمت تاتو بدن

این روزها نرخ های متفاوتی از تاتو بدن بگوش میرسد ، چیزی که خیلی مهم هست تجربه تاتو کار و موقعیت مکانی تتو میباشد.

برای مثال با یک جستجوی ساده میتوانید طرح تتو بر روی بدن را با 50 هزار تومان انجام دهید توسط یک تاتوکار آماتور

همان کار توسط یک استاد کار تاتو شمال تهران با 10 میلیون تومان انجام شود.

مشکل اصلی این صنف نبود یک اتحادیه و نرخ نامه خدمات تتو میباشد برای همین قیمت تاتو بدن بصورت صلیقه ای کی باشد هر کسی یک نرخی برای قیمت تاتو بدن ارائه میدهد.

البته در تعرفه و قیمت تاتو بدن نوع طرح ، وسعت طرح تتو و دقت و کیفیت انجام کار خیلی مهم است .

یک طرح کوچک به نسبت یک طرح پر نقش و طرح و بزرگ قیمت کمتری دارد.

قیمت تاتو بدن
تاریخچه تاتو بدن برای چه زمانی است؟

تاریخچه تاتو بدن برای چه زمانی است؟

اگرچه بنظر می رسد تاتو بدن یک روندی است اخیرا رایج شده است، اما تتو از زمان رومیان وجود داشته است و حتی می توان آن را به چین باستان ردیابی کرد. تتو ها ابتدا رنگدانه هایی بودند که از گل ها یا برگ ها بدست می آمدند که سپس با پین یا سوزن روی پوست فشار داده میشد تا لکه ای در زیر لایه پوست ایجاد شود. تتو میتواند بطور طبیعی نیز رخ دهد.طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، “خالکوبی طبیعی” لکه هایی است که در اثر جراحات، بویژه اثر خراشیدن آسفالت یا با قلم ایجاد میشود. استفاده این موارد باعث تغییر رنگی میشود که تتو نام دارد.

تاتو بدن ابتدا درقبایل خاصی برای علامت زدن افراد مهم یا خائن استفاده میشده است. قبایل خاصی افراد خود را بعنوان رسیدن آنهابه سن بلوغ علامت گذاری میکنند. افراد دیگر از تاتو برای نشان دادن اتحاد استفاده میکنند، مانند اعضای باندی که اعضای باند خود را تتو یکسان می کنند. تتو همچنین درگذشته برای اهداف شناسایی، برای علامت گذاری بردگان و متمایز کردن آنها از سایر شهروندان آزاد مورد استفاده قرار میگرفت. بطور مشابه، گلادیاتورها نیز قبل اعزام به نبرد مورد معامله قرار می گرفتند. بزرگترین مورد شناخته شده استفاده از تاتو بدن بعنوان شناسایی، علامت گذاری یهودیان با اعداد بعنوان راهی برای ردیابی آنها در اردوگاه های کار اجباری نازی ها است.

اگرچه هنوز بطور گسترده برای اهداف قبیله ای در مناطق خاصی از جهان استفاده می شود، اکثر مردم از تتو بعنوان نوعی لوازم آرایشی استفاده می کنند و نتیجه آن راضی هستند.

پس از استریل کردن دستگاهی سوزن یکبار مصرف روی آن نصب شده است جوهر از پر میشود رنگ جوهر استفاده شده با توجه به نقشه مورد نیاز متفاوت است. درموارد آرایش دائمی، رنگ ها از سایه های پذیرفته شده آرایش الهام گرفته شده اند تا چشم ها و لب ها را مشخص کنند.  درحالیکه جوانان نقاشی هایی را انتخاب میکنند که نشان دهنده قدرت هستند، مانند کشیدن یک شیر یا ببر و سه قلو.

انواع سبک های تاتو بدن

برای تمامی شما افرادی عاشق تاتو بدن هستید سبک هایمتفاوتی مطابق با سلیقه شما وجود دارد. تاتو بدن از ابتدای تمدن ها در زندگی ما وجود داشته است و تکنیک ها، سبک ها و ویژگی هایی وجود دارد امروزه همچنان ازآنها استفاده میکنیم. حقیقت این است افراد بیشتری بدلایل مختلف جرأت میکنند کمی جوهر روی بدن بگذارند. و چه یک تتو با طرح کوچک باشد یا یک تتو با طرح کاملاً قابل مشاهده، تمامی موارد کاملا قابل اجرا است.

در دنیای تتو تنوع زیادی از سبک های تاتو بدن وجود دارد هر یک ازآنها ویژگی های خاصی دارند که آنها را منحصر بفرد و خاص میکند. هر سبک اشکال، رنگ‌ها، بافت‌ها و تکنیک‌های خالکوبی متفاوتی استفاده می‌کند، بنابراین باید بدانید چگونه آنها را متمایز کنید. کسانی هستند بیش از پنجاه سال پیش متولد شده اند،طرحی  مانند تاتو بدن سنتی را میپسندند.

انواع سبک های تاتو بدن
تاتو تهران

تاتو تهران

کلینیک تخصصی دکتر تاتو ایران مجهزترین مرکز تتو درشمال تهران میباشد.

تمامی خدمات تتو و زیبایی بصورت حرفه ای و زیر نظر پزشک انجام میشود.

کلینیک های زیادی در تهران فعالیت می کنند که بایک سرچ با کلمه تاتو تهران میتوانید،

لیست بسیار زیادی از کلینیک های تتو در تهران را پیدا نمائید.

نوع رنگ و مواد تاتو بدن

نوع رنگ و مواد تتو برای آموزش تاتو بدن متفاوت است و در رنگ های سبز، مشکی و قهوه ای است و البته رنگ های قرمز و سفید نیز استفاده میشود.

نوع رنگ مصرفی در تاتوی بدن بسیار مهم است. این رنگ ها باید بهداشتی، مناسب و با پوست بدن فرد سازگار باشند.

رنگ هادر دو نوع گیاهی و شیمیایی هستند. از آنجایی که موارد کار با بدن انسان هستند، می توانید مطمئن باشید که اگر دریک مرکز معتبر خدمات تاتو را انجام دهید،

حساسیتی برای پوستتان ایجاد نمی شود. البته توجه داشته باشید که طبق آمار، حساسیت ایجاد شده با رنگدانه های گیاهی بیشتر رنگدانه های شیمیایی بوده است.

رنگ های مصارف درمانی تک رنگ هستند و اغلب شامل رنگ های مشکی، قهوه ای و آبی تیره هستند. ولی رنگ های تزئینی برای زیبایی انواع مختلف رنگ را شامل می شوند که این رنگ های متنوع رااز ترکیب سایر رنگ های اصلی ایجاد میکنند.

شاید کنجکاو باشید که منشاء رنگ های مختلف را درخدمات تاتو بدن بدانید. در ادامه منشاء این رنگ ها را برایتان نوشته ایم.

رنگ سبز از کروم یا اکسید جیوه، رنگ قهوه ای از اکسید آهن یا گل اخری، رنگ سیاه و رنگ آبی تیره از کربن، آبی روشن از آلومینات کبالت، زرد از سولفید کادمیوم و رنگ قرمز از جیوه یا رنگ های گیاهی منشاء گرفته است.

رنگ های آمیا در تاتو بدن

اگر درمورد انواع آموزش تاتو بدن نگران یا سختگیر هستید، نکته بسیار مهمی را به شما میگویم که درصورت رعایت آن دیگر هیچگونه نگرانی نداشته باشید و یا خیال راحت هر قسمت بدنتان که تمایل دارید می توانید خالکوبی کنید. این مورد کلیدی، رنگ های آمیا است.

این نمونه رنگ ها در آلمان استاندارد ResAP(2008) را دریافت کرده اند که سختگیرانه ترین تست ها و قوانین بهداشتی را در اروپا دارند. در ایران نیز در آزمایشگاه های دانشگاه تهران آزمایش می شوند که از سلامت آنها مطمئن شوند. رنگ های آمیا درکشور ایران نیز دارای مجوز وزارت بهداشت هستند.

خوشبختانه تاکنون هیچگونه گزارش حساسیتی از این رنگ ها در بدن گزارش نشده است و میتوانید با خیال راحت از اینکه هیچگونه ضرری برای سلامت پوست شما ایجاد نمی کنند، ازآن استفاده کنید.

چون مصوبهResAP(2008) سختگیرانه ترین و بیشترین اهمیت را به سلامت رنگ های خدمات تاتو بدن در سراسر دنیا میدهند، خیالتان از جانب هر رنگی توسط این استاندارد مورد تایید است، راحت باشد.

انواع مختلف تاتو روی صورت

تاتو ابرو

همان طورکه میتوانید حدس بزنید، تتو ابرو متقاضیان زیادی دارد که شامل خانم های جوان،میانسال است.

 اگر ابروی شما هم مانند بسیاری خانم های اطراف بمرور زمان یا همان ابتدا، کم پشت و کم

مو است، انجام تتو ابرو راه حل مناسبی است.

اگر حالت ابروی خود راضی نیستید و ترجیح می دهید کمی حالتش را تغییر دهید.

یکی‌از خدمات حرفه ای تتو روی بدن این است که حالت آن را هرطور دلخواه خودتان است، تغییر دهید.

دیگر خدمات تاتو ابرو این است که اگر از افرادی هستید که تمیز کردن ابرو برایتان کسل کننده و وقت گیر است،می توانید قاب ابرویی را که میخواهید به همان اندازه ابرو را تمیز کنید، تتو کرده و براحتی فقط موهای اطراف آن را تمیز کنید.

انواع تاتو ابرو

خدمات تاتو صورت برای ابرو نیز دارای طیف رنگی گسترده شامل مشکی، قهوه ای روشن، قهوه ای متوسط،قهوه ای تیره و انواع رنگ های طبیعی و موردنظر شماست می توانید با توجه به رنگ موهای سرتان،موهای ابرو و سلیقه خودتان، رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

همچنین انواع مختلف نیز دارد می توان کاملا درمنطقه ابرو کار شود یا فقط اطراف ابرو بعنوان قاب ابرو یا قسمتی از ابرویتان که موهای کم پشتی دارد را کار کنید.

تاتو خط لب و رژلب

قبلا فقط خط اطراف لب را تتو میکردند ولی امروزه این کار را برای رژ لب هم می توان انجام داد.

این کار باعث حجیم شدن لب نسبت به‌قبل میشود و زیبایی خاصی به لب های شما میدهد.

با مواد آرایشی مخصوص انجام میشود و در رنگ های مختلف قهوه ای، صورتی و… وجود دارد.

تاتو خط چشم

این نمونه خدمات تتو درقسمت های مختلف چشم انجام میشود باعث پرپشت نشان دادن مژه ها می شود.

می توان این تتو را درقسمت های مختلف چشم مثل بن مژه، خط بالای چشم و زیر چشم کشید.

پر تقاضاترین طرح تاتو بدن کدام سبک ها است؟

امروزه طیف گسترده ای از سبک های تاتو بدن برای انتخاب وجود دارد. دیگر دوران تاتو بدن بی کیفیت و معمولی تمام شده است، آنهایی که بطرز خامی با جوهرهای بی کیفیت و طرح های با تعریف ضعیف ساخته می شدند. امروزه، تتوهای خوب، آثار هنری اصیل با زیبایی بسیار زیاد هستند، بسیاری از آنها طرح های منحصر به فردی هستند که توسط یک تتو آرتیست ماهر با استفاده از مواد با کیفیت قابل اجرا هستند.

انواع سبک های پر طرفدار تاتو بدن عبارتند از:

تاتو بدن با سبک سنتی

درمیان محبوب ترین سبک های تتو بدن، یکی که برای دهه ها در خط مقدم و پرطرفدار بوده است، تاتو بدن سنتی است. همچنین بعنوان سنتی ، تراد ، و کلاسیک شناخته می شود. آنها خاتتولکوبی هایی هستند که با خطوط سیاه خالص، محکم و ساده مشخص شده اند. خطوط معمولاً ضخیم هستند و تقریباً همیشه با چهار یا پنج رنگ اصلی رنگ می شوند. مضامین برای همه شناخته شده است نوشته هایی در وصف مادر، شمشیر و غیره.

سبک رئال

انواع واقعی در تاتو بدن آنهایی هستند که وقتی به‌آنها نگاه میکنید کاملا واقعی بنظر میرسند که نام کذاری آنها نیز به همین علت است. کسانی هستند که آن‌را هایپررئالیسم یا فوتورئالیسم نیز می نامند ، زیرا وقتی تتو تمام میشود آن را با یک عکس مقایسه میکنند و هر دو باید یکسان بنظر برسند.

تتو های سه بعدی نیز دراین دسته قرار میگیرند. این درواقع فقط ابزار دیگری برای دستیابی به بیش‌رئالیسم است، اما مکان‌هایی را خواهید یافت که آن را بعنوان نوع دیگری از خالکوبی درنظر می‌گیرند.

مضامین این تتو ها می تواند بسیار متنوع باشد ، از پرتره و شخصیت های فیلم گرفته تا حیوانات یا مناظر. این نوع تاتو بدن معمولاً به‌چندین جلسه برای تشدید رنگ ها، سایه ها یا تاری نیاز دارند. حتی در بسیاری از مواقع آنها مجبورند دوباره روی نواحی قبلاً خالکوبی شده اند، دوباره جوهر اضافه کنند تا به اثر فوق واقعی دست یابند. برای انجام آنها به انواع مختلف سوزن نیز نیاز است.

سبک غربی و مدرن

اگر تاتو بدن در سبک ستی وجود دارد، پس خالکوبی های مدرن نیز وجود دارد. این نوع تتوها، رنگ، تضادها و افکت های اضافی برای حجم دادن غالب است. این یک سبک تاتو بسیار جوان و پر جنب و جوش است از فرهنگ گرافیتی غربی الهام گرفته شده و از عناصر خارق العاده تری استفاده میکند. برای اینکه با انواع دیگر تتو های رنگی اشتباه گرفته نشوید، بخاطر داشته باشید که نوع مدرن طرح سیاه و سفید ضخیم سبک سنبی را حفظ میکند.

اینها از گرافیتی الهام گرفته شده اند. آنها رنگ، تضادها و جلوه ها برای حجم دادن و ایجاد اشکال اغراق آمیز غالب است. از خالکوبی سنتی، طرح کلی ضخیم و سیاه را به ارث میبرد. بطور خلاصه، سبکی جوان پسند و سرزنده دارند.

تاتو بدن سبک کلاسیک

اصل، سبک خالکوبی سیاه و خاکستری بسیار ساده است و البته کلاسیک! یک تاتو آرتیست با استفاده از رنگ سیاه و سفید میتواند یک طرح کلاسیک و حرفه ای را روی بدنتان ایجاد کند. اغلب از سایه زنی زیادی برای ایجاد عمق دریک قطعه استفاده می شود، و گاهی اوقات هنرمند جوهر سیاه رابا سفید مخلوط می کند تا سایه خاکستری ایجاد کند تا این حس عمق به‌سطوح کاملاً جدیدی برساند. شما اغلب سبک سیاه و خاکستری مورد استفاده برای پرتره، چیکانو، خالکوبی به سبک واقعی و ژاپنی را مشاهده خواهید کرد.

تاتو بدت طرح آبرنگ

این تتوها یک فرآیند هنری آزاد را تقلید میکنند. برای دستیابی به‌این نوع طرح از پاشش ها و رگه های رنگارنگ استفاده می شود. رنگ ها بگونه ای استفاده میشوند که بنظر میرسد مانند آبرنگ در آب رقیق شده اند. درحال حاضر این نوع تاتو بدن دربین دختران محبوب شده است.

این سبک سعی می کند بافت و شکل آبرنگ را روی کاغذ تقلید کند. یعنی روی هم قرار دادن لعاب های رنگی بصورت سیال. رنگ ها برای ایجاد نور و سایه تار می شوند و رنگ های چشمگیر استفاده می شود: آبی، سبز، زرد و غیره.

خدمات تاتو بدن چیست؟

ممکن است شما نیز با شنیدن نام تاتو بدن به طرح هایی که روی بازو، کمر، پا دست و دیگر اعضای بدن میباشد فکرکنید. اما تتو بدن خیلی گسترده تر و فراتر ازاین موضوعات است. خدمات تاتو بدن در سالن های زیبایی شامل تتو خط لب، خط چشم، فیبروز ابرو، میکروپیگمنتیشن و هر آنچه با تزریق رنگ باعث زیبایی صورت شود میباشد.

خدمات تتو در بهترین مرکز تاتو بدن

همانطور درقسمت قبل ذکر شد اگر تمایل دارید خدمات زیبایی شما در بهترین تتو بدن انجام شود باید ابتدا به این موضوع فکر کنید که نیازمند چه نوع خدات زیبایی و تتو هستید و سپس به سالن زیبایی برای دریافت آن مراجعه نمایید. در بهترین مرکز تاتو بدن تهران از بهترین دیتگاه ها و با کیفیترین جوهرها برای هرگونه ای از تتو استفاده میشود خدمات ارائه شده در بهترین مرکز در برگیرنده تمامی خدمات زیبایی هستند مانند:

  • فیبروز ابرو
  • میکروپیگمنتیشن
  • تتو ابرو
  • مزووایت
  • تاتوخط لب
  • تاتو خط چشم
  • بن مژه
  • هاشور ابرو

و غیره بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد کار و دریافت نوبت با شماره های قرار گرفته شده بر روی سایت تماس بگیرید.

خدمات تتو در بهترین مرکز تاتو بدن
بهترین مکان برای تاتو بدن

بهترین مکان برای تاتو بدن

مطمئناً، بازوها رایج ترین مکان هایی هستند که تاتو بدن روی آنها اجرا میشود. به‌این دلیل که طرح بیشتر نمایان است و بخوبی هم دیده میشود. با این حال، اجرای طرح تاتو صرفا این بخش یک قانون نیست. و شما میتوانید تتو خود را روی ساق پا، شکم، سینه، کمر، ساق پا، انگشتان و غیره انجام دهید.

چرا برخی افراد علاقه به تاتو بدن دارند؟

دکتر آریاس دانوکالوف، دکتر روان‌بیولوژی، توضیح می‌دهد که عوامل متعددی وجود دارد که فرد رابه سمت تاتو بدن سوق می‌دهد، که مربوط به نحوه درک فرد ازخود در گروه شخصی و همچنین ارزش‌های شخصی است. دانوکالوف، که متخصص در نوروبیولوژی رفتار انسان است و خالکوبی های زیادی دارد، پاسخ هایی را درمورد دلایل جاودانه کردن خصوصیات و چهره ها روی پوست خود ارائه می دهد.

اگر انسان به مرکز عالم بودن، دیده شدن، لذت بردن، کسب سعادت فکر می کند، معتقد است باید تمام خواسته هایش برآورده شود. او همیشه دیگران را سرزنش می کند، می خواهد توجه رابه خود جلب کند، می خواهد دیگران به او توجه کنند. بسیاری جوانان دقیقاً به همین دلیل است که تاتو بدن راانجام میدهند آن هم در نقاطی که داخل دید است. “به من نگاه کن، من خوش تیپ هستم، من فردی هستم که ارزش نگاه کردن دارد.” درحال حاضر مردم با نمادهایی تتو می کنند که ربطی به آنها ندارد، که احتمالاً بعداً پشیمان خواهند شد.

به گفته روانشناس میگل سوارس، علاوه براین معنی برای مردم، یک توضیح روانشناختی در پشت تتو بدن وجود دارد. «معمولاً افرادی که تتو میکنند بدنبال این هستند که در دنیا احساس اهمیت کنند. این می تواند نوعی دفاع باشد، تعلق داشتن به یک گروه، تقویت افکار آنها درمورد یک موضوع یا شخص. واقعیت این است که آنها میخواهند توجه به خودشان جلب کنند. افراد دیگر در لحظات درد و رنج شدید شخصی تتو میکنند.

هنوز در رویکرد روانشناختی، تتو یک پناهگاه ناخودآگاه است. سوارس توضیح می دهد که این یک جمله نیست، اما بسیاری اوقات، مردم از آینده میترسند و نیاز دارند به چیزی پناه ببرند. برخی تتو ها واقعاً توجه به خود جلب می کنند و تاریخچه زیادی دارند. و این دقیقا همان چیزی است که مردم میل دارند. آنها تایید میخواهند، متفاوت هستند، نشان میدهند به چه چیزی اعتقاد دارند. به همین دلیل است برخی جمجمه ها به موش ها و سوسک ها خالکوبی میکنند. آن‌ها تتو متفاوت و غیرمعمول می‌خواهند، بدنبال درچشمو مرکز توجه بودن هستند و به همین دلیل است وقتی یک تتو خاص دیگر تازگی ندارد، فرد ناخودآگاه بدنبال توجه بیشتری در قالب یک تاتو بدن جدید است.

نکات مهم قبل از تاتو بدن

انواع تاتو روی بدن

با توجه به افزایش تنوع خدمات تاتو بدن، متقاضیان انجام آن نیز بسیار متنوع هستند و فقط شامل پسرهای جوان نیست، بلکه خانم ها و سایر افراد در تمام رده های سنی هم از متقاضیان و مشتریان تتو روی بدن هستند. 

تاتو ساق پا

تاتو ساق پا یک تتو بسیار جذاب بخصوص برای دختران جوانی است شلوار کوتاه یا دامن می پوشند و قسمت ساق پای آنها قابل مشاهده است. البته فراموش نکنید که بهتر است برای این قسمت ازطرح های کوچک و ظریف استفاده کنید. برای مثال می توانید یک پروانه کوچک، ماه، یک مدل گل خاص یا … را تتو کنید.

تتو مچ دست

قسمت نبض دست هم قسمت جذابی از بدن برای خدمات تاتو بدن است. این قسمت میتوانید ازطرح هایی که عرض و طول دارند استفاده کنید قسمت جلوی مچ دست را پوشش دهند. بعنوان مثال میتوانید تصویر ضربان قلب را تتو کنید. 

البته این موضوع بسیار سلیقه ای است و همانطور که قبلا اشاره کردم، تنوع مدل و طرح های تتو به اندازه ای زیاد شده است که تمام سلیقه ها را پوشش می دهد .

طرح تتو روی ترقوه

این نمونه تتوکار جذابی برای دختران و خانم هایی است لباس هایی با یقه باز می پوشند. تنوع کار برای طرح روی ترقوه نیز بسیار است و کاملا بستگی به سلیقه خود فرد دارد. میتوانید ازیک طرح ظریف کوچک یا حتی یک نوشته استفاده کنید.

تاتو بازو

این مدل تتو بیشتر برای پسران جوان و مردان کاربرد دارد و انواع بسیار زیادی دارد. تنوع این مدل انقدر بالاست بهتر است خودتان در اینترنت انواع مدل های آن‌را جستجو کنید. تتو بازو برخلاف مدل های قبل چندان کوچک و ظریف نیست .

این طرح ها محدوده خاصی ندارد. ممکن است فقط قسمت کوچکی از بازو باشد، یا میتواند درمحدوده سرشانه و بالای بازو، وسط بازو، از بالای بازو تا مچ دست و یا حتی تا انگشتان امتداد یابد و کاملا بستگی به سلیقه خود فرد دارد.

نکات مهم قبل از تاتو بدن

  • پوست را تمیز و هیدراته نگه دارید.
  • از برنزه کردن خودداری کنید تا رنگ پوست با رنگ جوهر تداخل نداشته باشد. بخاطر داشته باشید برنزه شدن یک سوختگی سبک است که رطوبت پوست را ازبین میبرد و می تواند از سفت شدن آن برای دریافت سوزن جلوگیری کند.
  • لایه برداری استفاده نکنید تا پوست حساس و خیلی نازک نباشد که میتواند در زمان تتو بدن باعث درد شود.
  • اپیلاسیون یا تراشیدن  ناحیه تتو شدن خودداری کنید تا پوست آسیب پذیر نباشد. اگر نیاز به حذف موهای زائد وجود دارد، ایده آل این است که هنرمند تتو این کار را درمحل انجام دهد.
  • استفاده کرم مرطوب کننده درناحیه تتو  انتخاب خوبی برای سفت تر و یکنواخت تر کردن پوست است.
  • تغذیه خوب و هیدراته بودن در روز تتو بدن نیز مهم است. خوردن یک وعده غذایی سبک قبل افت فشار درطول جلسه جلوگیری میکند. نوشیدن مقدار زیادی آب به کاهش درد کمک می کند، زیرا باعث می شود جوهر راحت تر وارد پوست شود.
مراقبت های لازم بعد از تاتو بدن

مراقبت های لازم بعد از تاتو بدن

بعد انجام تاتو بدن، مراقبت از پوست بسیار مهم است، نه تنها برای جلوگیری از عفونت احتمالی، بلکه برای اطمینان از اینکه طرح بخوبی مشخص است و رنگ ها برای سال ها باقی می مانند. به این ترتیب مراقبت از خالکوبی باید بلافاصله پس از خروج سالن تتو شروع شود و تا پایان عمر ادامه یابد.

مراقبت از تاتو بدن در روزهای اول و بعد از بهبودی

اول، بدانید که پیروی از تمام دستورالعمل های ارائه شده توسط تتو آرتیست ضروری است. هر هنرمندی تکنیک ها و پیشنهادات خود را درمورد نحوه مراقبت از تتو دارد، زیرا برخی از انواع کارها به مراقبت های متفاوتی نیاز دارند. با این حال، برخی مراحل برای همه موارد، قبل یا بعد تتو، بدون استثنا اعمال میشود.

به یاد داشته باشید در چند روز اول، بخصوص هنگام خروج از کلینیک، پوست کاملاً کبود میشود و خطر عفونت بیشتر است. استفاده از نایلون پلاستیکی بعد تاتو، حداقل بمدت 4 ساعت، مهم است و همچنین هنگام تتو در هنگام خواب نیز بعنوان محافظت از محل، از اهمیت بالایی برخوردار است.

بااین حال، باید بطور مکرر تعویض شود، بطوریکه پوست “نفس بکشد”، از تکثیر باکتری ها در محیط های گرم و مرطوب سریعتر تکثیر می شوند، جلوگیری میکند. از مواد فقط برای زمانیکه متخصص تعیین میکند استفاده کنید. 

اکنون که یکی از اصلی ترین شبهات درمورد نحوه مراقبت از تاتو بدن که جدیدا اجرا شده را روشن کردیم، بیایید به توصیه های متخصص تتو برویم:

  1. از محصولات قابل اعتماد استفاده کنید

استفاده از صابون، پمادهای شفابخش، مرطوب‌کننده‌ها و سایر لوازم آرایشی ازیک منبع مطمئن و مطمئن اولین قدم برای اطمینان از نتیجه خوب تتو بدن است. محصولاتی را انتخاب کنید که تتو آرتیستتان به شما پیشنهاد میدهد.

  1. توجه به تمیز کردن پوست تتو شده

تمیز کردن تتو بدن یک کار ساده است، اما نیاز به مراقبت ویژه دارد. یک صابون ملایم و ضد عفونی کننده برای تقویت بهداشت و جلوگیری از عفونت انتخاب کنید. تمیز کردن باید به فاصله زمانی پیشنهاد شده توسط تاتوکار شما رعایت شود و ترجیحاً با آب سرد انجام شود. سپس فقط با دستمال کاغذی به آرامی خشک کنید.

  1. از پماد شفابخش استفاده کنید

وقتی صحبت مراقبت از تتو بدن در روزهای اولیه می شود، پماد اصلی ترین مواد مراقبتی است. این دلیل است که دارای مواد ضد التهابی است که به بهبود پوست کمک میکند، از تکثیر میکروارگانیسم ها جلوگیری میکند و ناراحتی رابه حداقل می رساند. مدت زمان استفاده ازآن نیز توسط متخصصتان به شما گفته خواهد شد.

  1. فرار از آفتاب

از قرار دادن تتو درماه اول تا حد امکان درمعرض نور خورشید، بخصوص بدون فاکتور محافظتی در برابر نور خورشید، زمانیکه قبلاً مجاز به استفاده ازآن است، خودداری کنید. بلافاصله پس‌از تتو بدن، استفاده از هیچ محصولی غیر ازیک صابون خنثی و یک پماد را برای حداقل 15 روز توصیه نمی‌کنم. ا

  1. تتو را نخارانید

خارش پوست ابتدای روند بهبودی رایج است. این بدلیل بازسازی پوست پس‌‌از آسیب ناشی‌از سوزن تتو بطور سطحی اتفاق می افتد. درنتیجه احساس خارش و خشکی معمولاً در15-7 روز اول آزاردهنده است. نکته برای تسکین علائم این است از پماد استفاده کنید و پس از این مدت، روزانه از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. پوسته ها باید بطور طبیعی جدا شوند

درطول فرآیند بهبود، پوسته های معروف ظاهر می شوند که بدلیل تشکیل لایه جدیدی از پوست بر روی تاتو بدن است. به هیچ وجه وسوسه نشوید و پوسته ها را نکنید اجازه بدهید تا پوسته ها خودشان بطور طبیعی ازبین بروند.

  1. حتما آبرسانی راانجام دهید.

 این محصول قبل تتو بدن، بعد چند روز اول و برای همه افراد دیگر توصیه میشود. آبرسانی پوست بعد تاتو بدن آن را زیبا و ماندگارتر میکند.در مراقبت تاتو بدن جدید ، مرطوب کننده به بهبودی آن کمک میکند و به تقویت سد پوستی کمک می کند. به یاد داشته باشید که درطول روز مقدار زیادی آب بنوشید، زیرا فواید آن بسیار فراتر ازیک پوست مرطوب تر است.

انجام خدمات حرفه ای تتو

بعد انجام خدمات حرفه ای تاتو،مانند سایر کارهای مربوط به بدن انسان و طبق معمول،مراقبت هایی باید انجام شود.

درصورت رعایت نکردن موارد لازم در چند روز اول انجام آن، زیان آن متوجه خود فرد است.

به محض اینکه خدمات تتو روی بدن تمام میشود، باید مراقبت های بعد آن شروع کنید.

تتوکار باید بعد اتمام کارش، لایه نازکی از پماد نفت بر روی محل طرح بمالد و آن را با پوششی پلاستیکی یا باند بپوشاند تا میکروب ازطریق پوستتان وارد بدن نشود و همچنین آن قسمت بدن با  لباس تماس نداشته باشد.

بعد چند ساعت می توانید باند را بردارید و محل خالکوبی را با آب و صابون بشویید.

در اوایل انجام هر یک خدمات تتو بدن، سعی کنید آن قسمت بدنتان را جلوی نور خورشید بپوشانید، کرم ضدآفتاب به‌آن نزنید.

لباس چسبان نپوشید،آن را نخارانید،شنا نکنید ولی میتوانید دوش بگیرید.

مراقبت های اصلی و مهم حتما از تتوکار بپرسید و درصورت هرگونه حساسیت به دکتر تاتو ایران خبر دهید.

انجام خدمات حرفه ای تتو
بهترین مرکز تاتو بدن

انجام تاتو بدن در بهترین مرکز تاتو

انجام تاتو بدن سطوح و تنوع بسیار بالایی دارد و بستگی به سلیقه فرد دارد. به یاد داشته باشید برای انجام هر یک‌از کارهای مربوط به تتو به مرکز مجهزی مراجعه کنید.

علاوه بر اینکه فرد ارائه دهنده تتو و تتوکار، متخصص و کاربلد باشد، محیط آنجا تمیز باشد و مطمئن باشید اصول بهداشتی درمورد محیط کار و وسایل انجام کار رعایت کرده باشند.

همچنین مواد باکیفیت نیز استفاده کنند که پس‌از انجام هریک ازاین موارد ، مشکلی برای سلامتی پوست شما ایجاد نشود.

این موضوع توجه کنید تتو یک طرح تقریبا دائمی است و پس‌از انجام آن براحتی نمی توان آن رااز روی بدن پاک کرد پس قبل انجام هر یک خدمات تاتو بدن،از اینکه میخواهید آن را انجام دهید اطمینان کامل داشته باشید.

دستگاه خدمات تاتو بدن

دستگاه تاتو ماشینی است که ظاهر آن مانند تفنگی با دسته آهنی است و به تاتوکار این امکان میدهد.

که رنگدانه ها به لایه زیر پوست ببرد و طرح مورد نظر مربوط به‌هر یک خدمات تتو بدن را بکشد.

این دستگاه دیگر هنگام کار کردن لرزش ندارد و همچنین میزان رنگدانه مورد استفاده و عمق رنگ و پررنگ و کمرنگ شدن طرح توسط تتوکار بدن قابل تنظیم است که باعث میشود

 تتوکار بتواند طرح های حرفه ای و هنرمندانه راکار کند. ویژگی دستگاه های تتو امروزی از دلایلی است که باعث شده است نقش های تتو امروزی بسیار هنرمندانه تر و جذاب تر شده است.

تاتو بدن چه حسی دارد؟

این تاتو بدن به‌یک اثر انرژی درلایه های بدن اثیری شما تبدیل میشود. پدیده هایی که بدن، ذهن و روح از هم جدا نیستند، بلکه یک سیستم کارآمد هستند، چیزی است هنوز علم را سردرگم میکند.

با نگاه کردن به تتو ها صرفاًاز دریچه دنیای فیزیکی، برخی ممکن است تعجب کنند آیا تتو بدن به اندازه ای عمیق در پوست است که هر یک نقاط طب سوزنی بدن را مختل کند. حتی با وجود اینکه تتو ها می توانند روی این نقاط انرژی تکیه کنند، سوزن ها به اندازه سوزن های طب سوزنی وارد نمی شوند، اما قصد، تصویر و رنگ جوهر، به معنای کل نگر، بر ارتعاش انرژی در اطراف این نقاط تأثیر می گذارد.

تاتو بدن به‌هیچ عنوان دردنک نمیباشد و ممکن است درطول درمان مقداری خیلی کم در حد تحمل سوزش‌را تحمل کنید و در دوران نقاهت نیز مقداری خارش و تورم رااحساس کنید تمام این موارد درحد تحمل فرد میباشند.

نقاط دردناک تاتو بدن

نقاط دردناک تاتو بدن

  • صورت : بسیار دردناک، بخصوص پیشانی. وجود عصب سه قلو منطقه را کاملاً حساس می کند.
  • گردن : بدلیل وجود انتهای عصبی متعدد و پوست بسیار نازک، بسیار دردناک است.
  • شانه ها : کمی درد دارد.
  • قفسه سینه: اگر عضلات رشد یافته تری داشته باشند، درد کمتری احساس خواهند کرد.
  • دنده ها و ستون فقرات : مناطق بسیار حساس و دردناک – نزدیک به استخوان ها و چربی کمت
  • ناحیه کمر : درد میانی، به میزان چربی هر کدام بستگی دارد.
  • شکم : درد میانی و بنوع فیزیکی فرد بستگی دارد.
  • ناحیه تناسلی : درد شدید بدلیل پایانه های عصبی زیاد.
  • باسن : بدلیل وجود لایه چربی زیر پوست، دردناک نیست.
  • پاها و بازوها : نواحی داخلی حساس ترین پوست را دارند و در سایرین کمتر دردناک است.

محدودیت سنی تاتو بدن

برای انجام خالکوبی باید 18 سال سن داشته باشید چنانچه فردی تتو بدن رابرای افراد زیر 18 سال و چه با رضایت والدین و چه بدون رضایت آنها انجام دهد مرتکب جرم شده و باید به دادگاه مراجعه نماید. با توجه به وجود پوست حساس و عدم تکامل دراین سن و احتمال پشیمانی بعد تاتو بدن در افراد زیر 18 سال در بیشتر کشورها تتو آرتیست هااز تتو کردن افراد زیر 18 سال منع شده اند.

تاتو بدن و اهدا خون

افرادی تاتو بدن انجام داده اند به شرطی که آخرین تتو را حداقل 1 سال پیش انجام شده باشد قادر به اهدا خون خواهند بود. بسیاری افراد بر این باورند پس‌از انجام خالکوبی دیگر امکان اهدای خون وجود ندارد و این همچنان دلیلی بر تعصب زیاد افراد نسبت به تتو است.

طرح تتو بدن در جوانان

تتو بدن بسیار بیشتر از15 یا 20 سال پیش پذیرفته شده است و در بسیاری جاها نوجوانان باید حداقل 18 سال سن داشته باشند تا تتو کنند، اما قوانین ازجایی به مکان دیگر متفاوت است. در توصیه به نوجوانان، به آنها توصیه میکنم کمی تحقیق کنند و خوب فکر کنند که چرا میخواهند تتو کنند و در کجای بدن خود آن‌را میخواهند.

درحالیکه پذیرش جامعه از تاتو بدن و پیرسینگ افزایش یافته است، اما همچنان در بسیاری کشورها غیرقانونی است و هنوز هم می تواند عواقبی داشته باشد. دریک نظرسنجی در ایالات متحده درسال 2014، 76 درصد از2700 نفری که مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که معتقدند تاتو بدن یا سوراخ کردن به شانس آنها برای شغل آسیب رسانده است. و البته کارهایی ازقبیل تتو بدن موجب تداخل در سلامت آنها هم شده است.

قبل تتو کردن حتما ابتدا اوضاع سلامتی جسمانی، محل کار ونوع طرح اطمینان حاصل نمایید. امروزه و بین جوانان طرح ها سبک و سیاقی زیباتر و پرمعناتر موجود میباشد که هر نوجوانی میتواند بر حسب سلیقه خود اقدام به اجرای هریک نماید. برخی جوانان اقدام به تتو شخیصت های کارتونی و یا صورت هنرمند محبوب خود بر روی بدنشان میکنند.

اما جوانان عزیزی که تتو بدن انجام میدهند بهتر است طرحی راانتخاب نمایند که با افزایش سنشان از وجود آنها پشیمان نشوند و نخواهند طرحی را پاک کنند و دقیقا به همین علت است بیشتر کشورهای دنیا تاتو بدن در نوجوانان قبل سن قانونی 18 سال ممنوع میباشد و تتو بدن این افراد نوعی جرم تلقی میشود.

انواع طرح تاتو در زنان و مردان

انواع طرح تاتو در زنان و مردان

همه به‌این فکر می کنند یک طرح تاتو روی بدن خود داشته باشند. اما دلایلی وجود دارد مانند اینکه آنها یک طرح تتو کامل برای بدنشان انتخاب نمبکنند و صرف نظر از هزینه بالا عدم یافتن شغل مناسب نبز این موضوع دخیل است.. یکی دیگر از مشکلات تتو بدن این است برخی افراد بدون توجه به معنای ان اقدام به تتو بدن میکنند. طرح تتو بدن زنان و مردان بسیار متنوع است اما معنی های آنها نیز در ایجاد طرح مهم است.

تات. نشان دهنده شجاعت و قدرت برای مردان و ظزافت و زیبایی زنان است. طرح های تاتو زیادی برای مردان  و زنان وجود دارد. مردان نیز مانند زنان درمورد تتو و طرح آن حساس هستند. انتخاب یک قسمت مهم بدن نیز برای تتو سخت است. مردان میتوانند روی آستین های کامل، پشت، شانه ها، بازو، مچ و پاها و غیره خالکوبی کنند. زنان نیز میتوانند روی پاها، ترقوه، سینه، شکم و سینه تتو بدن راانجام دهند.

برخی طرح های تاتو بدن زنان ومردان عبارتند از:

  • طرح تاتو بدن نت موسیقی فارق از جنسیت زیبایی و کلاس خاص خود را بخصوص در موسیقیدانان و هنرمنئدان دارد.
  • طرح پر پرنده که نمای آزادی است و روی بدن زنان و مردان قابل اجراست.
  • موج موجی که اندازه روی بدن تتو میشود، به زیباترین و ظریف ترین چیز تبدیل میشود. این نماد قدرت طبیعت ، قدرت و تغییر است.

 تاتو بدن توسط آماتور

تمامی بخش های بدن مابا پوست پوشانده شده است و وست حساس ترین عضو بدن است تتو بدن بخودی خود آثار مخربی بر روی بدن دارد و حال فکر کنید این کار پر خطر توسط یک فرد آماتور هم انجام شود و آن شخص انقدر ماهر نباشد و با کوچکترین لرزش دست یا فشار بیشتر بر دستگاه باعث ازبین رفتن پوست بدنتان شود. به هیچ عنوان فکر نکنید تتو راهر فردی میتواند انجام دهد برای این کار حتما به یک شخص حرفه ای مراجعه نمایید.

تاتو بدن طرح مینیمال

طرحهای مینیمال تتو بدن روند رو به رشدی را دارا هستند و خطوط مشکی واضح، فضای منفی و پالت های رنگی کم استفاده می کنند تا طرحی تمیز و ساده ارائه دهند. این طرح ها میتوانند گسترده یا کوچک باشند، اما تتو اغلب دارای خطوط ساده و دقیقی است ظاهر کلی مختصری ایجاد میکند.

برای کسانیکه طرحهای ظریف و زیبا استقبال می کنند، طرحهای مینیمالیستی یک انتخاب عالی است. علاوه بر این بعنوان یک راه خوب برای زنانی میخواهند چیزی ظریف روی پوست بدن تاتو کنند، استفاده میشود.

بهترین مکان برای تتو طرح بدن مینیمال عبارتند از:

  • انگشت دست
  • مچ دست و پا
  • ران پا
  • پشت گردن
  • زیرگوش
  • روی سینه
تاتو بدن طرح مینیمال
آیا نور خورشید باعث محو شدن تاتو بدن میشود؟

آیا نور خورشید باعث محو شدن تاتو بدن میشود؟

هنگامی که آفتاب میگیرید پوست شما تیره می شود اما تاتو بدن روشن میشوند زیرا مواد تشکیل دهنده جوهری که با آن ساخته می شوند اکسید میشوند .هرچه تتو بدنتان جدیدتر باشد، آسیب بیشتری میبیند، زیرا پوست، اگرچه بنظر می رسد بسرعت بهبود مییابد، اما تقریباً تا یکماه بطور کامل بهبود نمیابد. بنابراین، در15 روز اول از قرار دادن مستقیم آن در آفتاب خودداری کنید!

بعد 15 روز اول باید سعی کنید برای مدت طولانی زیر نور آفتاب نباشید، هر زمان به ساحل یا استخر میروید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین اگر درطول روز بیرون می روید و تتو شما برای مدت طولانی در معرض دید قرار می گیرد، ازآن استفاده کنید.

اگر خالکوبی شما دارای مناطقی با رنگهایی مانند زرد و قرمز است … حتی بیشتر مراقب باشید! این رنگدانه ها مقدار بیشتری از خورشید را جذب می کنند و باعث بیرون آمدن واکنش های خورشیدی بیشتری می شوند. اگر متوجه شدید که درآن قسمت پوستتان قرمزتر، داغتر شده یا جوش می زند، سریع آن‌را بپوشانید!

اصلاح قبل از تاتو بدن

تتو بدن میتوان هر قسمتی از بدن انجام داد برخی نواحی علاقه به اجرای طرح روی آن دارید ممکن است دارای موهای زائد باشد بهتر است آنها راقبل مراجعه به سالن اصلاح نمایید تا موجب پخش رنگ و یا مزاحم تتو کردن نشود در اینباره میتوانید با تتو آرتیست خود نیز مشورت نمایید.

حمام وشستشو بعد از تتو بدن

تاتو بدن باعث آسیبهای پوستی میشود و خطر عفونت بعد آن بسیار زیاد است. حداقل 2 یا 3 روز اول پس از انجام تتو، مرطوب کردن ناحیه توصیه نمیشود. و برای حمام کردن در استخرها، سواحل یا رفتن به سونا، باید حداقل بعد 2 هفته آن هم با نظر متخصص و صلاحدید وی انجام شود.

اصلاح قبل از تاتو بدن
علائم دائمی تاتو روی بدن

علائم دائمی تاتو روی بدن

حتما زمانیکه تصمیم به تاتو بدن میگیرید به ماندگاری علائم آن روی بدن هم توجه نمایید. تتو بدن کاملا و بصورت مادالعمر ماندگاری است شما بعد انتخاب طرح تتو چه روی بدن و چه روی صورت و با توجه به موضوع زیبایی آنرا بصورت طولانی مدت و حتی تا آخر عمر همراهتان خواهید داشت. اگر ازآن دست افرادی هستید یک تصویر و یا رنگ تکراری دلتان را میزند به هیچ وجه توصیه نمیکنم که روی بدن خود تتو انجام دهید.

جوهر تتو بعد آن به بدن تزریق شد بمرور جذب میشود و بعد ترمیم ماندگاری آن طولانی خواهد شد ازبین بردن علائم دائمی تتو روی بدن به‌این راحتی ها هم نیست بلکه حذف آن با سختی و لیزر و هزینه بالا انجام میشود قبل هرگونه اقدام برای تتو حتما راجب این موضوعات فکر کنید.

یک تتو آرتیست حرفه ای برای تاتو بدن چه ویژگی هایی دارد؟

آیا برای تتو بدن آماده اید؟ و اکنون، نوبت تصمیمگیری درباره یک تاتو آرتیست حوب برای تتو بدن است؟ چگونه جستجوی حرفه ای ایده آل را شروع کنیم؟ انتخاب یک تتو آرتیست حرفه ای برای تتو بدن بسیار مهم است. 5 ویژگی اساسی که هنرمند تتو شما باید داشته باشد عبارتند از:

  1. نمونه کارها هنرمند تاتو

هنگامیکه یک هنرمند تتویی را پیدا کردید که توجه شما را جلب کرد، کارهای بیشتری در وب سایت  یا صفحات او درصفحه های اجتماعی مشاهده کنید زیراقبل تصمیم به ارسال پیام، ارزیابی طرحهای دیگر نکته مهمی  است. تتو آرتیست باید نمونه کارهای منتشر شده خوبی داشته باشد و باید مشاهده کنید که آیا ویژگی ها و خالکوبی های انجام شده توسط او باطرح مورد نظر شما ارتباط دارد یا خیر.

همچنین به کیفیت عکس ها نیز توجه کنید. از عکس‌های با کیفیت پایین، با نور بد یا خارج از فوکوس فرار کنید. عکسهای با کیفیت بدون فتوشاپ به مشاهده جزئیات تاتو بدن از نزدیک مانند ضخامت ضربه، تقارن، پر شدن رنگ و غیره کمک زیادی میکند.

  1. بهداشت محل و هنرمند تتو بدن

درطول یک جلسه تتو، محصولات مختلفی مانند جوهر، سوزن، دستکش، وازلین و غیره استفاده می شود. بهداشت سالن و تمام موادی درحین تتو ازآنها استفاده میشود را رعایت کنید. همه مواد باید یکبار مصرف یا استریل باشند.

  1. درمورد جوهرهای استفاده شده بپرسید

مواد استفاده شده در تتو بدن در ماندگاری آن تاثیر بسزایی دارد و هرچه مواد استفاده شده باکیفیت تر باشد خطر ابتلا شما به بیماری های پوستی و عوارض جانبی نیز کاهش خواهد یافت پس بهتر است حتما به مراکز معروفتر و شناخته شده تر برای انجام تتو بدن خود مراجعه نمایید.

ویژگی های مهمی که سالن مختص تاتو بدن باید داشته باشید چیست؟
اقدامات بعد از بهبودی تاتو بدن

مزایای تاتو بدن چیست؟

کاهش سطح استرس تا بهبود عملکرد ورزشی، یافته‌های علمی اخیر به‌این نتیجه رسیده‌اند که تاتو بدن مزایای شگفت‌انگیزی برای انسان دارد. درحالیکه مردم بطور کلی تتو را تنها وسیله ای برای ابراز خلاقیت خود میدانند، مطالعات جدید نشان داده است که این تتو ها ابزارهای موثری برای درمان فیزیکی و عاطفی نیز هستند. مهمترین مزایای آن عبارتند از:

  • تتو سطح استرس راکاهش میدهد.
  • سیستم ایمنی را تقویت میکند.
  • تتو بدن باعث افزایش اعتماد به نفس و تقویت بدن میشود.

اقدامات بعد از بهبودی تاتو بدن

  • برای تیز نگه داشتن طرح، با رنگ های زنده باید پوست راآبرسانی کرد. کرم مرطوب کننده بدن از خشک شدن و لایه برداری پوست تاتو شده جلوگیری می کند.
  • برای جلوگیری محو شدن طرح میتوان کرم ضد آفتاب روزانه استفاده کرد. این همچنین برای تاتو بدن سیاه یا سایه دار صدق میکند.
  • بعد بهبودی کامل، استفاده محصولاتی مانند نارگیل، باباسو، روغن آفتابگردان، موم زنبور عسل و محصولات مبتنی بر این مواد مرطوب کننده مجاز است. آنها به حفظ رنگ و وضوح تتو کمک  میکنند و پوست آب خود رااز دست نمیدهد و محل را هیدراته نگه می دارد. قبل بهبودی باید ازمصرف آنها پرهیز کرد، زیراآنها دراین فرآیند همکاری نمیکنند.
  •  هر یک مراحل، وجود علائمی مانند: خارش بسیار شدید، تورم در ناحیه تتو، پیدایش خال‌های پولکا، لایه‌برداری غیرمعمول یا ظاهر شدن پلاک‌های قرمز روی پوست، نشان‌دهنده ایجاد یک واکنش آلرژیک است.  این موارد مراجعه به متخصص پوست در اسرع وقت برای درمان مناسب توصیه می شود.

دستگاه مخصوص تاتو بدن چیست؟

هر هنرمند خوبی اهمیت استفاده از ابزار مناسب برای کار درک میکند. نقاشی که عاشق خلق مناظر با آبرنگ است از قلم موی متفاوتی نسبت به هنرمند پرتره ای که با رنگ روغن نقاشی میکند استفاده میکند. یک سفالگر یک چرخ سفالگری خواهد داشت، درحالیکه یک مجسمه ساز ترکیبی ممکن است به یک مشعل جوشکاری نیاز داشته باشد. برای تاتو بدن هم همینطور است. دستگاه های مختلف برای تتو بدن وجود دارد. مهم نیست که اولین دستگاه تتو خود راانتخاب میکنید یا به مجموعه خود اضافه می کنید، داشتن یک دستگاه تتو خوب ایجاد تتوهای شگفت انگیز بر روی بدن مشتری را برای شما آسان میکند.

اگر بدنبال اولین دستگاه تتو خود هستید، شروع به تحقیق درمورد اینکه کدام دستگاه تتو برای شما مناسب است می تواند بسیار سخت باشد. چیزی که برای یک هنرمند مناسب است ممکن است برای دیگری جواب ندهد، بنابراین حتی اگر همه ویدیوها را تماشا کنید و تا جایی می توانید با همکاران خود صحبت کنید، ممکن است هنوز دراین فکر باشید که کدام یک راانتخاب کنید. این چهار مورد اساسی در ذهن داشته باشید و ما می دانیم بهترین تصمیم برای خود خواهید گرفت:

  • تحقیق
  • طبق تاتو بدن خود دستگاه مناسب و سوزن مناسب راانتخاب نمایید.
  • طرح مناسب بودجه تان راانتخاب نمایید.

انواع سوزن مخصوص تاتو بدن

آستر گرد (RL)

سوزن‌هایی هستند برای نوشتن و کانتور استفاده می‌شوند، این نوع سوزن در تتو بدن و پر شدن کانتور را تسهیل می‌کند و از ایرادات جلوگیری می‌کند.

سایه زن گرد (RS)

گوشه های این نوع سوزن ازهم باز هستند، رنگ آمیزی با این سوزن با رنگهای روشن است برای کسانی که روی طرح رئالیسم کار میکنند.بااین سوزن  گوشه چشم ، دهان، قسمت داخلی و گوشها را براحتی تتو کنید.

بزرگ (M1)

در تاتو بدن معمولا این نوع سوزنها استفاده میشود، که بیشترتتو آرتیستهای ایرانی هم بااین سوزن تتو میکنند.

مگنوم (M2)

دو ردیف سوزن صاف روی هم جوش داده شده اند، بنابراین وقتی می خواهید آن بدن را تتو کنید، فاصله بین آنها بسیار کوچکتر می شود، مقدار بیشتری جوهر به پوست تزریق می شود، اما منبع باید باقدرت کمی بیشتر باشد. تا بتواند مقاومت پوست را بدست آورد.

مگنوم گرد (MR)

این سوزنهای گرد مگنوم دارای شکل بیضی شکل‌در انتهای سوزن ها هستند، این سوزن برای کسانیکه می خواهند سایه ای را انجام دهند که نمی خواهند در گوشه ها علامت بگذارند تا یک گرادیان عالی ایجاد کنند، ایده آل است، همانطور درواقع گرایی اجتناب می شود. که وقتی دستگاه راکنار می گذارید، آن را به‌این صورت علامت بزنید تا نقاشی شما یکدست تر شود.

پوشاندن لک و ماه گرفتگی با تاتو بدن

برخی افراد ممکن است با دایره های تیره، ملاسما، لکه های ویتیلیگو، علائم کشش ، لک و ماه گرفتگی یا اسکار روی پوست خود احساس ناراحتی کنند. اغلب، استفاده از آرایش با کانسیلرها سعی در استتار این تغییرات در پوست دارد.

درحال حاضر، به متخصصان غیرپزشکی گزینه تتو روی تغییرات پوست در تلاشی خطرناک برای پوشاندن این نواقص پیشنهاد می‌شود.

ذکر این نکته ضروری است که هیچ نشانه پزشکی برای این منظور وجود ندارد و این روش ها بدون خطر نیستند، ممکن است با تاتو بدن برای پوشاندن اینمشکلات پوستی بخودتان آسیب بزنید.

همانند تتو بطور کلی، رنگدانه های مورد استفاده دراین فرآیند می توانند کوتاه مدت و درازمدت باعث واکنشهای آلرژیک شوند، بطوریکه بدن سعی میکند رنگدانه را”دفع” کند، که میتواند باعث التهاب مزمن و زخم در محلی شود که به سختی بهبود می یابد. علاوه بر این، رنگ پوست مابا افزایش سن و قرار گرفتن درمعرض نور خورشید تغییر میکند، بنابراین تتو بدن که با رنگدانه نزدیک به رنگ پوست شما در تابستان انجام میشود ممکن است در زمستان رنگ یکسانی نداشته باشد و تفاوت رنگ بین مناطق میتواند حتی بیشتر ازآن باشد.

در ناحیه چشم، روند پیری، ناحیه را شل‌تر، با چین و چروک و باگذشت زمان عمیق‌تر می‌کند. بنابراین، رنگدانه های ایجاد شده برای پوشاندن تغییرات پوستی، باگذشت زمان نیز میتوانند اکسید شوند، رنگ را تغییر دهند و ناهموار شوند و سیاهی حلقه ها را بیشتر آشکار کنند.

برای حلقه های تیره و همچنین برای این تغییرات در رنگ یا بافت پوست، چندین درمان پوستی بر اساس علمی ارائه شده است تا یک رویکرد درمانی ایمن به نواحی صورت و بدن ارائه شود.

دایره‌های تیره، ترک‌های پوستی، اسکارها و لکه‌های تیره یا روشن و ماه گرفتگی درمان‌هایی دارند می‌توان با کرم‌های سفیدکننده، ضدآفتاب، لایه‌برداری، لیزر و غیره انجام داد. متخصص پوست متخصصی است برای تشخیص و نشان دادن درمان مناسب واجد شرایط است.

اما اگر قبلاً تتو بدن برای پوشاندن سیاهی ها یا علائم کشیدگی انجام داده اید و پشیمان شده اید یا واکنش آلرژیک داشته اید، در اسرع وقت به متخصص پوست خود مراجعه کنید. چندین روش درمانی ممکن وجود دارد، ازجمله لیزرهای پیکوثانیه و لیزرهای فرکشنال، برای حذف رنگدانه موثر هستند.

پوشاندن لک و ماه گرفتگی با تاتو بدن
آیا میتوان با تاتو بدن به استخر رفت؟

آیا میتوان با تاتو بدن به استخر رفت؟

تاتو بدن بهویژه به عفونت های باکتریایی در هفت روز اول و همچنین زخم های دیگری که ممکن است روی بدن ایجاد شود، اعم از جراحی، سوختگی یا کبودی حساس است. به همین دلیل، ایده آل این است از حمام کردن در استخرها یا سواحل خودداری کنید، چیزیکه با وجود هشدارها، بسیاری ازآن غافل میشوند.

کاهش درد تتو بدن

درد تمام نواحی بدن یکسان نیست و می تواند عامل مهمی درتصمیم گیری برای انجام تاتو بدن باشد. نفوذ سوزن به استخوان ها باعث میشود دنده ها و کف پا دردناک ترین مکان ها باشند. با این حال، ران ها و ساق پا مناطقی هستند که‌این بیماری بدلیل مقدار چربی و ماهیچه درآن ها حداقل است. پس میتوانید برای کاهش درد مناطق عضلانی تر را برای تتو بدن انتخاب نمایید.

انواع طرح تاتو نوشته و فونت در تاتو بدن

تاتو بدن با سبک نوشته طرفداران بسیاری دارد که هر شخص فارق از جنسیت میتواند نوع نوشته خود درهر بخش از بدن خود چه در زبان فارسی و چه در انگلیسی با فونت مخصوص خود تتو کند. ممکن است نوشته تنها بخاطر دوست داشتن موضوع و یا بیاد آوردن خاطره ای انجام دهد. فونت تتو در دو نوع انگلیسی و فارسی متفاوت میباشد.

طرح حیوانات در تتو بدن

حیوانات مختلفی در جهان وجود دارند، بااین حال، تنها تعداد کمی ازآنها در انتخاب تتو بدن جز پرطرفدارترین طرح ها هستند. پس برای دانستن معانی و شناختن حیوانات پرطرفدار باما همراه باشید.

  • تاتو بدن باطرح ماهی: ماهی ها حیوانات دریایی هستند که معمولاً با انرژی، ثروت و شانس همراه هستند. به لطف تعداد گونه هایی که در جهان وجود دارد، طرحهای تتو ماهی بسیار متنوع است.
  • پروانه: خالکوبی پروانه ممکن است یکی‌از محبوب ترین طرح ها درتاریخ خالکوبی باشد، زیرا معانی مختلف آنها بسیار گسترده است و معنای گسترده آن آزادی و عشق است.
  • تاتو فیل: یکی‌از بزرگترین و قوی ترین حیوانات در جهان است، به همین دلیل است که آنها با تعاریف اقتدار، مقاومت و انرژی مرتبط هستند. این موجودات غول پیکر در انتخاب تتو بدن حیوانات بسیار محبوب هستند، نه تنها بدلیل همه چیزهایی که نشان می دهند بلکه بدلیل طرح ها، شکل ها و فیگورهای متنوعی که براحتی میتوان آنها برای دستیابی به یک خالکوبی فوق العاده دیدنی و منحصر به فرد تطبیق داد.
  • طرح شیر بعنوان تتو بدن: شیر یکی‌از متداول ترین حیواناتی است که معمولاً بعنوان طرحی برای تتو بدن انتخاب میشود. آنها حیوانات بسیار قدرتمند و جذابی هستند که بدلیل رفتار و زیبایی و شکوه و عظمتشان همواره انسان به خود جذب کرده است. مانند همه تتوها، معنای تتو شیر هر مورد متفاوت است، اما بیشتر اوقات بر نحوه زندگی این حیوانات وحشی و نحوه تعامل آنها با محیط خود تمرکز میکند، اگرچه بازنمایی های زیادی نیز وجود دارد که آنها بر عظمت تمرکز میکنند.و بیانگر یک شخصیت مقتدر هستند.
انواع طرح تاتو نوشته و فونت در تاتو بدن

چه جوهرهایی برای تاتو بدن استفاده میشود؟

جوهر گیاهی

ساخته شده از محصولات ارگانیک، کمترین احتمال ایجاد آلرژی را دارند، همچنین ترمیم کردن آنها راحت تر است.

رنگ آکریلیک

این نوع جوهرهای تاتو بدن از فلزات ساخته شده‌اند، این مواد به گرفتن رنگهای شدید کمک می‌کنند، اما برخی پوست‌ها می‌توانند باعث ایجاد حساسیت شوند.

جوهر ماوراء بنفش

این جوهر واقعاً جدید است، جلوه متفاوتی بدست می آورد، زیرا زیر نور UV در زندگی شبانه و مهمانی ها بسیار برجسته است، این نوع طراحی اگر بدرستی انجام نشود میتواند باعث ایجاد زخم شود.

رنگ فلورسنت

اثر آن روشن است و دیدی از فلورسانس را روی پوست می دهد، اما مشخصه اصلی آن شفاف بودن آن در زیر نور است، یعنی فقط در تاریکی دیده میشود.

تفاوت جوهر مشکی و رنگی در تاتو بدن

یکی‌از رایج ترین سوالات قبل انجام تتو بدن این است که آیا آن را رنگی انجام دهم یا سیاه و سفید؟ پاسخ عمدتاً به سلیقه هر فرد بستگی دارد، اما حقیقت این است که جوهرها و سبک ها بسیار متفاوت هستند و میتوانند قطعات بسیار متفاوتی از یکدیگر ارائه دهند.

هنگام انتخاب رنگ تاتو بدن خود، باید به سبک طرحی که می سازیم فکر کنیم. اول، بخاطر داشته باشید که تتوهای سیاه و سفید یا خاکستری در برابر گذشت زمان بسیار مقاوم‌تر و زیباتر هستند، البته تا زمانیکه نیاز به ترمیم زیادی نداشته باشند. خالکوبی های رنگی چشمگیرتر هستند، اما باگذشت زمان سریعتر ازبین می روند.

سطح تخریب به قرار گرفتن معرض نور خورشید، آب شور دریا، کلر در استخرهای شنا، یا اقدامات مراقبتی هفته های پس‌از اتمام آن بستگی دارد. درصورتیکه تصمیم به تتو بدن رنگی دارید، مهم است از هنرمند توصیه هایی درمورد بهترین ترکیب رنگ ها بخواهید تااز امکانات جوهر رنگی حداکثر استفاده ببرید.

قیمت تاتو بدن به چه چیز هایی بستگی دارد؟

قیمت تاتو بدن به چه چیز هایی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی بر قیمت تاتو بدن تاثیر گذار هستند که همین دلایل باعث میشود که نتوان یک لیست قیمت واحد و دقیق برای تتو بدن ایجاد کرد عوامل تاثیرگذار بر قیمت تتو عبارتند از:

  • مدل انتخابی
  • سایز طرح
  • جوهر استفاده شده
  • رنگ تتو
  • دستگاه
  • تعداد سوزن
  • مهارت تتوکار
  • محلی که به ان مراجعه میکنید.

بهتر است برای اطلاع کامل هزینه تاتو بدن با شماره های قرار داده شده بر روی سایت تماس بگیرید.

مشاوره دقیق برای انتخاب طرح تاتو بدن

برای انتخاب طرح مناسب برای تاتو بدن میتوانید با مشاورین ما درتتو ایران مشورت نماییید تا بتوانند در رابطه با تتو اعم از فیبروز ابرو، تتو ابرو، تتو لب، خط چشم و غیره شما را کمک نمایند.

ویژگی های مهمی که سالن مختص تاتو بدن باید داشته باشید چیست؟

برای تاتو بدن باید به سالنی مراجعه نمایید که زیر نظر یک متخصص اداره شود و درآن تمامی پروتکلهای بهداشتی رعایت شود و فردی تاتو بدن را برایتان انجام دهد که اولا کاملا آموزش دیده باشد و دوما دارای مدرک رسمی و سابقه کار باشد انتخاب یک همچین جایی برای ماندگاری طولانی تتو و همچنین جلوگیری از عفونت و عوارض بسیارمهم است.

بهترین تاتوکار برای تاتو بدن

اگر میخواهید طرح انتخاب شده برای تتو بدنتان دقیقا همان مدلی باشد که انتظارش را دارید باید اینکار توسط بهترین تتوکار انجام شود پس برای بدست آوردن بهترین نتیجه کارتان حتما یک کلینیک تخصصی بجای یک آماتور در الویت قرار دهید حتی کوچکترین لغزش دست هم میتواند کارتان را خراب کند و درنتیجه باید برای حذف آن با لیزر مراجعه نمایید.

ترمیم تاتو بدن

بعد اینکه تاتو بدنتان تمام شد و سالن ترک کردید کار اصلیتان یعنی محافظت از تتو شروع میشود باید مراقبت را طبق موارد گفته شده انجام دهید تا به ماندگاری بیشتر آن و جلوگیری آسیب دیدن تتو کمک کنید. درصورتیکه تتو شما بر اثر ریختن جوهر و یا هر دلیل دیگری شروع به ریزش و کمرنگتر شدن کرد باید مجددا برای ترمیم به سالن مراجعه نمایید. ترمیم تتو برای یکبار کاملا طبیعی است و معملا دیگر نیازی به‌آن نخواهید داشت.

ویژگی های مهمی که سالن مختص تاتو بدن باید داشته باشید چیست؟
پاک کردن تاتو بدن و تعداد جلسات آن

ارتباط تاتو بدن با عزت نفس

همانطور که میدانید انجام هرکدام یک کارهای زیبایی باعث افزایش امید و عزت نفس میشود و تاتو بدن هم ازاین قضیه مستثنی نیست و هر طرحی که بامیل و سلیقه خود انتخاب میکنید میتواند بر عزت نفس شما تاثیرگذار باشد.

پاک کردن تاتو بدن و تعداد جلسات آن

بطور کلی، ساده ترین تتوهایی که پاک میشوند، تتوهای حنا یا دائمی هستند که حاوی جوهر سیاه یا رنگهای تیره نیستند، و همچنین آنهایی که برای مثال کمتر ازیک سال پیش انجام شده اند. درمورد تتو بدن دائمی، متخصص پوست معمولاً حذف لیزر را توصیه میکند، زیرا نتایج رضایت بخش تری دارد. به‌هیچ ‌وجه توصیه نمی‌شود که مثلاً بانمک یا لیمو تتو پاک کنید، زیرا می‌تواند باعث تحریک پوست و افزایش خطر سوختگی شود.

تعداد جلسات مورد نیاز برای پاک کردن تتو بدن به مقدار جوهر ورودی و همچنین مدت زمانیکه تتو انجام داده اید بستگی دارد.

معایب و عوارض تاتو بدن چیست؟

خطرات تاتو دربیشتر موارد مربوط به جوهرهای استفاده شده ای است که میتواند برای بدن سمی باشد. علاوه بر این، بسته به هنرمند تتو و شرایط محیط، ممکن است بهداشت لازم برای انجام عمل وجود نداشته باشد و خطر عفونت و عوارض بعد انجام تتو بدن راافزایش دهد.

رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد خطرناک‌ترین رنگ‌ها هستند، زیرا حاوی ترکیبات آزولی هستند که باقرار گرفتن در معرض نور خورشید تجزیه می‌شوند و در سراسر بدن پخش می‌شوند و می‌توانند خطر ابتلا به سرطان افزایش دهند. رنگ‌های سبز و آبی در رنگ‌های متالیک حاوی نیکل هستند و بنابراین می‌توانند باعث حساسیت تماسی شوند در بسیاری لوازم آرایشی و جواهرات ممنوع است. رنگ مشکی علیرغم خطرات کمتری حاوی مواد سمی مانند کربن سیاه با پایه نفتی، قطران و لاستیک است که باعث افزایش سموم در بدن شده و بروز بیماری ها را تسهیل می کند.

با وجود این، خطرات تاتو بدن میتوان با انجام تتو توسط یک متخصص شناخته شده و واجد شرایط که تجهیزات، جوهر و شرایط بهداشتی خوبی دارد کاهش داد.

خطرات اصلی انجام تاتو بدن عبارتند از:

  • واکنش آلرژیک به جوهر استفاده شده، که می تواند حتی پس‌از چندین سال تتو بدن ایجاد شود.
  • التهاب محل، باعث قرمز شدن ناحیه، با درجه حرارت بالاتر و متورم می شود، خطر ایجاد اسکار و عفونت را افزایش می دهد.
  • تشکیل کلوئیدها که اسکارهای زشت با برآمدگی ها و برجستگی ها هستند.
  • خطر عفونت درحین خالکوبی توسط ویروس هپاتیت B یا C، HIV یا استافیلوکوکوس اورئوس ، درصورتی مواد مورد استفاده یکبار مصرف نباشد.
  • خارش و لک روی پوست ، بخصوص درمورد تتو حنا
  • ظاهر شدن هاله تیره روی تتو پس‌از انجام آن و باقی ماندن آن حتی پس‌از بهبودی، وضعیتی بنام انتشار جوهر زیر جلدی، ممکن است نتیجه تکنیک نادرست باشد.
  • افزایش خطر ابتلا به ضایعات خوش خیم مانند کراتوز سبورئیک، درماتوفیبروما و کیست های پوستی.
  • خطرات تتو بدن عمدتاً با این واقعیت مرتبط است برخی جوهرها حاوی موادی هستند که علیرغم اینکه توسط متخصصین تنظیم شده است، نمی توان آنها را به عنوان دارو یا لوازم آرایشی طبقه بندی کرد، تنظیم و مطالعه آنها را دشوار می کند. عامل مهم دیگر این است که علاوه بر عدم انجام مطالعات درمورد اثرات خالکوبی بر روی انسان، در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت انجام آزمایش بر روی حیوانات مجاز نمی باشد.
  • سرطان پوست درصورت نامناسب بودن جوهر و عدم رعایت بهداشت در طولانی مدت پدیدار میشود.
  • عفونت
  • انتقال بیماری
  • ایجاد آلرژی به جوهر
  • مشکل انجام ام آر آی

برای انجام تتو بدن چگونه بهترین کلینیک تاتو را انتخاب کنیم؟

با جستجو در گوگل یا بازدید شبکه های اجتماعی و دیدن نمونه کارها میتوانید بهترین کلینیک یا مرکز تتو را انتخاب کنید.

آیا بعد انجام خدمات تتو روی بدن میتوان جای تتو شده را پاک کرد؟

بله با لیزر میتوان تتو رو پاک کرد ولی اینکار حتما باید توسط پزشک متخصص انجام بشود تا پوست دچار عفونت نشود.

این هزینه به طرح مورد نظر شما،استاد مربوطه تاتو و زمان انجام آن بستگی دارد.

بله تا حدودی با درد همراه است ولی قبل تتو از بی حسی استفاده میشود.

محتوای بله قبل و بعد انجام تاتو برای جلوگیری از عفونت نیاز به مراقبتهایی است که تتوکار حین کار خدمتتان توضیح میدهد.

محتوای رنگ و مواد مورد نظر تتو کاملا متفاوت هستند ولی رنگهای سبز،مشکی،قهوه ای و البته رنگ قرمز و سفید نیز استفاده میشود.